نخستین مرکز منتخب نمونه گیری کرونا در خوزستان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 3 شهریور 1400 | 17:09 ب.ظ
نخستین مرکز منتخب نمونه گیری کرونا در خوزستان راه‌اندازی شد رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در آیین افتتاح این مرکز گفت: از آنجا که مراکز بهداشتی اهواز گنجایش خدمت رسانی به جمعیت بالایی از شهروندان را ندارند لذا راه اندازی اینگونه مراکز نمونه گیری کرونا بسیار ضروری است. امراله مردانی افزود: قطعا خدمات دیگری که در مراکز بهداشتی ارائه می شود بسیار مهم و حیاتی است […]

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز در آیین افتتاح این مرکز گفت: از آنجا که مراکز بهداشتی اهواز گنجایش خدمت رسانی به جمعیت بالایی از شهروندان را ندارند لذا راه اندازی اینگونه مراکز نمونه گیری کرونا بسیار ضروری است.

امراله مردانی افزود: قطعا خدمات دیگری که در مراکز بهداشتی ارائه می شود بسیار مهم و حیاتی است و نمی توان از آنها غافل شد لذا جداسازی مراکز نمونه گیری کار بسیار ارزشمندی است که جا دارد از اقدامات گروه های جهادی در این زمینه قدردانی کرد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: روزانه حدود ۲ هزار نفر برای انجام تست کرونا به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه می کنند و این روند همچنان افزایشی است. امیدواریم با رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شاهد کاهش بار مراجعه به این مراکز باشیم.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود روزانه حدود ۷۰۰ نفر به مرکز منتخب نمونه گیری کووید ۱۹ مراجعه کنند افزود:  فضای این مرکز نمونه گیری بسیار وسیع بوده و مراجعه کنندگان ابتدا از سوی پزشک معاینه شده و پس از آن  ۲ تست رپید و پی سی آر از آنها گرفته می شود.

مردانی در ادامه با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: کادر بهداشت به صورت شبانه روز پای کار هستند و اولویت آنها سلامتی مردم است. با توجه به آمار مرگ و میر از شهروندان انتظار داریم عادی انگاری را کنار گذاشته و مراقب سلامت خود باشند تا از این پیک عبور کنیم.

مرکز نمونه گیری کووید ۱۹ در منطقه فاز یک پادادشهر اهواز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ کار تست گیری از شهروندان را انجام می دهد.

روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر در استان خوزستان برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند.

اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار