دریافت خدمات بانکی و سفر در کشور به شرط ارائه کارت واکسن

تاریخ انتشار: جمعه 5 شهریور 1400 | 19:02 ب.ظ
دریافت خدمات بانکی و سفر در کشور به شرط ارائه کارت واکسن وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم واکسیناسیون عمومی کرونا گفت: در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند. دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان […]

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم واکسیناسیون عمومی کرونا گفت: در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.

دکتر بهرام عین‌اللهی در حاشیه بازدید از بیمارستان گلستان اهواز که امروز (۵ شهریورماه) انجام شد، اظهار کرد: هدف از این سفر بررسی مشکلات بهداشتی و درمانی است. از صبح تاکنون از بیمارستان رازی اهواز و چند مرکز واکسیناسیون بازدید کردیم. یکی از حسینیه‌های اهواز به مرکز واکسیناسیون تبدیل شده بود و همه نیروهای آن مردمی بودند و تنها یک ناظر از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این مرکز حضور داشت.

به گزارش کشاورزی پرس، وی افزود: مرکز واکسیناسیون دیگری با همکاری بسیج جامعه پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز راه‌اندازی شده بود. در همه این مراکز مردم به خوبی و بدون صف، خدمات را دریافت می‌کردند.

وزیر بهداشت با اشاره به بازدید از مراکز بهداشت روستایی، گفت: سیاست عمده ما این است که در رابطه با بهداشت بیشتر کار کنیم زیرا بهداشت، کار پایه‌ای است و هر چه در این خصوص کار شود، نتیجه خوبی حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار بیمار در بیمارستان‌های خوزستان بستری هستند، عنوان کرد: در اهواز نیز مانند برخی شهرهای دیگر، وضعیت قرمز است. بیمارستان گلستان اهواز حدود ۱۲ بخش ICU دارد و با داشتن یک هزار تخت یکی از بیمارستان‌های بزرگ کشور محسوب می‌شود که یک چهارم تخت‌های این بیمارستان به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است.

عین‌اللهی گفت: میزان دارو، اکسیژن و رسیدگی به بیماران خوب بوده است اما مردم باید بدانند تنها راه کنترل بیماری، واکسیناسیون است. خوشبختانه رئیس جمهور گفته است که واکسن به مقدار کافی تولید و وارد خواهد شد.

وی بیان کرد: در هر جای دنیا که واکسیناسیون انجام شده، میزان مرگ و میر کاهش یافته است بنابراین سیاست اصلی ما این است که با سرعت و قدرت این کار را انجام دهیم.

وزیر بهداشت گفت: بعضا دیده می‌شد که برخی واکسن خاصی را می‌گفتند اما هر واکسنی که وزارت بهداشت وارد کند خوب است و مردم به مارک خاص واکسن توجه نکنند.

وی تصریح کرد: در هفته آینده واکسن بیشتری وارد خواهد شد و بنا داریم تا دهه فجر واکسیناسیون در کشور به اتمام برسد و همه مردم واکسینه شوند.

عین‌اللهی گفت: بعضا شایعاتی در خصوص خوب نبودن واکسن مطرح می‌شود در حالی که تزریق واکسن واجب است و توصیه می‌شود همه مردم، واکسن را دریافت کنند. در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.

وی با اشاره به ابتلای مردم بر اثر حضور در مراسم و بستری برخی بیماران به صورت فامیلی در بیمارستان گلستان اهواز، گفت: بدترین شرایط انتقال بیماری در زمان خوردن و آشامیدن چیزی است زیرا در این شرایط ماسک برداشته و بیماری منتقل می‌شود. ما ویروس را نمی‌بینیم بنابراین برای ما مشکل ایجاد می‌کند.

وزیر بهداشت افزود: امروزه دچار بحران هستیم و باید با بحران مقابله کرد. زمانی که زلزله یا سیل رخ دهد چون با چشم دیده می‌شود مردم با آن مقابله می‌کنند و از خطر دور می‌شوند اما کرونا مرموز است و دیده نمی‌شود. احتمال آلودگی هر کسی که قبلا به کرونا مبتلا نشده وجود دارد بنابراین مردم باید در این شرایط از حضور در مراسم‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به شرایط بیمارستان گلستان اهواز گفت: در این بیمارستان همکارانی وجود دارند که در طول این یک سال و نیم حتی یک روز به مرخصی نرفته‌اند و خستگی در چهره آن‌ها دیده می‌شود. این مدافعان سلامت از جان‌شان مایه گذاشته اند و شهدای عزیزی تقدیم کرده‌اند که از آن‌ها تشکر می‌کنم.

عین‌الهی با تبریک روز داروساز و تقدیر از داروسازان، گفت: شرکت‌های خوب تولید دارو در کشور داریم و توانسته‌ایم داروهای زیادی را در داخل تولید کنیم. بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری باید تولیدات داخلی حمایت شوند و ما حمایت ویژه‌ای از داروسازان خواهیم کرد تا تولید داخل دارو و تجهیزات افزایش یابد و به خودکفایی برسیم.

منبع ایسنا


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار