مخازن خالی از آب در سد‌های خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 6 شهریور 1400 | 10:16 ق.ظ
مخازن خالی از آب در سد‌های خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت:به طور متوسط حدود ۲۹ میلیارد مترمکعب منابع آب سطحی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی و ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ مترمکعب بدون زیست محیطی و هفت میلیارد و ۶۰۰ مترمکعب نیز مصارف زیست محیطی است. فرهاد ایزدجو افزود: خوزستان در خشکسالی و ترسالی از […]

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت:به طور متوسط حدود ۲۹ میلیارد مترمکعب منابع آب سطحی و یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب منابع آب زیرزمینی و ۲۴ میلیارد و ۶۰۰ مترمکعب بدون زیست محیطی و هفت میلیارد و ۶۰۰ مترمکعب نیز مصارف زیست محیطی است.

فرهاد ایزدجو افزود: خوزستان در خشکسالی و ترسالی از نظر تاب آوری دارای مشکلاتی است.

وی بیان کرد: آورد امسال حدود ۱۷ میلیارد مترمکعب بود که در مقایسه با مصرف زیست محیطی ۱۵ میلیارد مترمکعب کمبود داریم که از این رو چالش‌هایی را در سطح استان و به خصوص محیط زیست و کشاورزی ایجاد می‌کند.

ایزدجو با اشاره به اینکه برخی از منابع آب آشامیدنی نیز در انتهای حوضه‌های آبی سطحی است که در این راستا دچار مشکلاتی می‌شوند، افزود: در حال حاضر حدود ۱۵ درصد مخازن سد‌های خوزستان آب دارند و حجم مفیدی که اکنون دارند دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمکعب است که در سال گذشته هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب داشت که ۷۳ درصد کمتر از سال گذشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه تأمین آب کشت پاییزه در سال جاری یکی از مشکلات استان است، عنوان کرد: در این راستا باید ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد سیمره باید به سمت کرخه و ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیز از سد دیگری در خارج از خوزستان به سمت دز رهاسازی شود.

وی با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر ۴۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان نیاز است تا تاب آوری خوزستان را افزایش دهیم، گفت: در سیلاب‌ها به دلیل ظرفیت پایین رودخانه‌ها دچار مشکلاتی می‌شویم که طرح‌های مختلفی از جمله طرح کانال انحراف کانال خسرج، لایروبی و احداث واحد‌های فرسایشی پیشنهاد شده و به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار