پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستان اروند اهواز/ ارائه خدمات غیر کرونایی به قوت خود باقی است

تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1400 | 18:30 ب.ظ
پذیرش و ارائه خدمات به بیماران کرونایی در بیمارستان اروند اهواز/ ارائه خدمات غیر کرونایی به قوت خود باقی است مدیر فنی بیمارستان اروند اهواز گفت: با شروع پیک پنجم‌ همه گیری کرونا مطابق برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده با دیگر بیمارستان‌های خصوصی بیمارستان اروند نیز از تاریخ (۲۶ مردادماه) بستری بیماران مبتلا به کرونا را آغاز کرد و افراد مشکوک به ویروس توانستند جهت خدمات بستری به این بیمارستان‌ مراجعه کنند.

دکتر سید محمدرضا ملائکه مسئول فنی بیمارستان اروند اهواز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این بیمارستان برگزار شد با اشاره به پذیرش بیماران کرونا در این بیمارستان ابتلا اظهار کرد: از زمانی که کووید۱۹ در ایران شایع و جامعه ما درگیر این بیماری شد بیمارستان اروند اهواز نیز مثل سایر مراکز درمانی دیگر مراجعه کننده سرپایی کرونایی داشت و تعداد زیادی بیمار کرونایی با علایم تنفسی یا علائم مشکوک به کرونا در به صورت ۲۴ ساعته به اورژانس ما مراجعه می کنند و توسط پزشکان کشیک معاینه و تعیین تکلیف می شدند.

مدیر فنی بیمارستان اروند اهواز افزود: با شروع پیک پنجم‌ همه گیری کرونا مطابق برنامه‌ریزی و هماهنگی انجام‌شده با دیگر بیمارستان‌های خصوصی بیمارستان اروند نیز از تاریخ (۲۶ مردادماه) بستری بیماران مبتلا به کرونا را آغاز کرد و افراد مشکوک به ویروس توانستند جهت خدمات بستری به این بیمارستان‌ مراجعه کنند.

ملائکه بیا بیان اینکه خدماتی که در زمینه کرونا به بیماران کرونایی ارائه می کنیم به‌ سه قسمت تقسیم می شود، گفت: دسته اول ویزیت بیمارانت اورژانس هستند که پس از رسیدگی پزشکی تعیین تکلیف شده و با نظر پزشک متخصص اقدامات درمانی سرپایی برای آنها انجام می شود این روال از زمان شروع بحران کووید یعنی از بیش از یک سال پیش به صورت مستمر ادامه داشته است.

وی عنوان کرد: بحث جدیدی که از ۲۰ مردادماه وارد آن شدیم راه انداری بخش تزریق داروی رمدسیویر برای بیماران کرونایی است.‌

مدیر فنی بیمارستان اروند اهواز یادآور شد: همان طور که می دانید رمدسیویر دارویی نیست که بیمار آن را از داروخانه دریافت کند و با خود به خانه ببرد یا در درمانگاه تزریق کند. رمدسیویر داروییست که مصرف و تزریق آن نیاز به نظارت و مراقبت خاص دارد و با توجه به اینکه دارویی است که دولت یارانه زیادی برای آن پرداخت می کند به علت کمبودهای موجود تزریق آن با مدیریت دقیق و خاصی صورت می گیرد.

این مقام مسئول در بیمارستان اروند اهواز تصریح کرد: بیماران کرونایی برای تزریق داروی رمدسیویر به قسمت اورژانس سرپایی این بیمارستان مراجعه می کنند و پس از تائید پزشک متخصص مربوطه تشکیل پرونده داده و داروی رمدسیویر با شرایط خاصی برای آنها تزریق می شود. جهت تزریق بیمار باید طی ۵ روز به صورت متوالی مراجعه کنند تا نوبت های دارویی رمدسیویر را دریافت کنند.

وی افزود: بحث سوم موضوع بستری بیماران کرونایی است. بیمارستان اروند از ۲۳ مرداد ماه فرآیند بستری بیماران کرونایی را آغاز کرد.

مدیر فنی بیمارستان اروند اهواز تاکید کرد: ما دو هدف اصلی داشتیم یکی این که از نظر عرضه خدمات درمانی غیر کووید بیمارستان و جامعه آسیب نبیند و دیگری آن که به بیماران کرونایی خدمات رسانی کنیم. بر همین اساس یک بخش بیست تخت خوابی را برای بستری بیماران کرونایی آماده و این بخش از سایر بخش ها به طور کامل جدا و ایزوله شد.

وی یادآور شد: هم‌اکنون در بخش ایزوله تنفسی بیمارستان اروند اهواز خدود ۱۶ بیمار بستری هستند و بیماران این بخش هر روز توسط پزشک متخصص عفونی و متخصص بیهوشی و متخصص داخلی بنا به ضرورت و نیاز معاینه می شوند و اگر بیماری بسیار بدحال باشد و نتوانیم خدماتی به وی ارایه دهیم توسط ستاد رها و هماهنگی با این ستاد و معاونت درمان به بیمارستان دیگری اعزام می شود. همچنین تزریق داروی رمدسیویر با تعرفه گذاری مصوب و قانونی در این بیمارستان صورت می‌گیرد.

ملائکه افزود: از تاریخ ۲۱ مرداد تا کنون ۶۰۰ تزریق داروی رمدسیویر با نظارت مستمر وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و به قیمت معینی که در اختیار بیمارستان قرارگرفته انجام شده است .

وی تصریح کرد: سامانه غذا و داروی کشور به صورت کامل به اطلاعات مربوط به تزریق داروی رمدسیویر را از طریق سامانه تیتک دسترسی دارد .

مدیر بخش فنی بیمارستان اروند با تاکید بر اینکه بخش کرونا از دیگر بخش های بیمارستان اروند ایزوله شده است، گفت: هدف اصلی ما این بود تا از لحاظ خدمات غیر کووید بیمارستان آسیبی نبیند و خدمات دهی به بیماران کرونا از دیگر بخشهای بستری بیمارستان کاملا جدا باشد و این مهم به طور کامل رعایت می شود.

ملائکه خبر داد: آمار مراجعان به بیمارستان اروند روزانه ۴٠ الی ۵٠ است و هم اکنون حدود شانزده بیمار ابتلا به کرونا در بخش کووید بیمارستان بستری هستند.

رییس بخش فنی بیمارستان اروند با اشاره به هزینه های دریافتی از بیماران اظهار کرد: بخش های دولتی از سهمیه و یارانه دولتی استفاده می کنند ولی چون بخش خصوصی اقلام مصرفی خود را از بازار آزاد تهیه مینماید که طبیعتا در بسیاری موارد یارانه دولتی به آن تعلق نمی گیرد و قاعدتاً این موضوع هزینه بر است.

وی ادامه داد: بیمارستان خصوصی اروند مبلغی اضافه بر تعرفه بخش خصوصی که وجود دارد از بیماران دریافت نمی کند و قطعا مبالغ تعرفه از بخش دولتی بیشتر است و ما موظفیم طبق تعرفه بخش خصوصی هزینه های بیماران را محاسبه نماییم .

همچنین در این نشست دکتر محمود جهانشاهی دارو ساز و مدیر دارویی بیمارستان اروند اهواز اظهار کرد: درمان بیماران کرونایی از ابتدا که ویروس کرونا وارد کشور شد تجویز دارو در بیمارستان اروند توسط شیوه نامه های وزارت بهداشت دارویی انجام شد.

وی افزود: به تدریج با تغییر ورژن های ویروس کرونا پروتکل های دارویی ویروس تغییر کرد تا اینکه اخیرا به ورژن بسیار فعال کرونا رسیدیم و تعداد بیماران افزایش و به تبع آن مراجعین گسترش و تجویز داروهای جدید از جمله رمدسیویر بیشتر شد.

جهانشاهی تصریح کرد: طبق تاکید رییس دانشگاه علوم پزشکی که درخواست داشتند در این برهه حساس بیمارستان های خصوصی به کمک بیمارستان های دولتی بیایند که نیاز مبرمی احساس می شد، در نهایت بیمارستان اروند هم به عنوان یکی از بیمارستانهای پیشتاز خصوصی وارد عملیات درمان بیماران کرونا شد.

مدیر دارویی بیمارستان اروند با بیان اینکه خوشبختانه مطابق با نیاز بیماران رمدسیویر در اختیار بیمارستان اروند قرار گرفته است گفت: این دارو قیمت متفاوتی دارد و در صورت نیاز بیماران به آنها تزریق می شود و خوشبختانه هیچ‌گونه گزارشی تا کنون مبنی براینکه این دارو خارج از چرخه نیاز استفاده شده نداشته ایم.

وی گفت: ویروس کرونا در کسانی بیشتر می ترسند، استرس و بیماری زمینه ای دارند بیشتر مشاهده شده است و توصیه می‌کنم بیماران آرامش خود را حفظ کنند و روال درمان را طی کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار