هزار دانش آموز ممتازکم برخوردارخوزستان بورس تحصیلی می گیرند

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 17 شهریور 1397 | 19:45 ب.ظ
هزار دانش آموز ممتازکم برخوردارخوزستان بورس تحصیلی می گیرند استاندار خوزستان: هزار بورس تحصیلی برای دانش آموزان بی بضاعت ممتاز در خوزستان در نظرگرفته شده است.
به گزارش خبرنگار کشاورزنیوز؛ دکتر غلامرضا شریعتی روز شنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در استانداری خوزستان؛ بیان کرد: بورس تحصیلی که از برنامه های امسال در آموزش و پرورش خوزستان است در دی امسال به دانش آموزان بی بضاعت ممتاز اعطا می شود.

وی گفت: دانش آموزان ممتازی که توان مالی مناسب برای ادامه تحصیل خود را ندارند و ظرفیت پیشرفت علمی را دارند بورسیه و کمک هزینه ادامه تحصیل دریافت می کنند.
استاندار خوزستان محل تامین اعتبار این بورسیه را از منابع استانی و کمک های مردمی عنوان کرد.
وی با تاکید بیان کرد: فرمانداران و بخشداران شرایط را برای شناسایی دانش آموزان بی بضاعت ممتاز فراهم کنند.
شریعتی از دیگر پروژه های امسال در حوزه آموزش و پرورش خوزستان را جذب کودکان بازمانده از تحصیل بیان کرد و افزود: در این پروژه کودکان ۶ تا ۱۲ ساله بازمانده از تحصیل شناسایی و جذب می شوند که در این پروژه دهیاران و فرمانداران باید کمک کنند.
وی ایجاد مدارس مجازی خاص دانش آموزان دختر را از دیگر پروژه های امسال آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد و ادامه داد:این طرح یک طرح ملی است و دانش آموزان دختری که به دلایل مختلف فرهنگی و اجتماعی امکان ادامه تحصیل را ندارند می توانند به صورت مجازی به تحصیل خود ادامه دهند.
شریعتی گفت:برگزاری کلاس کنکور به طور همزمان در مناطق برخوردار و کم برخوردار خوزستان با حضور موسسات برتر کنکور از دیگر برنامه های امسال است.
وی افزود: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز مدارس کم برخوردار خوزستان در نظر گرفته شده که مهر امسال این اعتبار پرداخت می شود؛ همچنین با سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان توافق شده که سیستم سرمایشی و پنجره های ۲ جداره مدارس را تامین کند.
استاندار خوزستان بیان کرد: نوسازی و هوشمند کردن مدارس نیز از دیگر برنامه های امسال است.
شریعتی ادامه داد:سیاست گذاری برای تحقق اهداف اجتماعی، ایجاد شرایط برای آموزش متناسب
با انگیزه عمومی، پرورش و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز جامعه، و تولید محتوای آموزش در امر توسعه چهار محوری است که مدیران آموزش و پرورش باید توجه لازم را به آنها داشته باشند.
وی با بیان اینکه باید از افراد نخبه برای مدیریت در سطوح مختلف آموزش و پرورش استفاده شود، گفت: استفاده از مدیران نخبه باعث بالا رفتن سطح آموزش نخبگی می شود.
وی افزود: آموزش و پرورش باید از مشارکت مردمی و ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای بهبود هر چه بیشتر سطح آموزش خوزستان استفاده کند.
شریعتی با بیان اینکه به دنبال برچیدن مدارس کانکسی هستیم گفت: در سال تحصیلی آینده باید جشن برچیده شدن مدارس کانکسی در خوزستان برگزار شود.
استاندار خوزستان بیان کرد:آموزش و پرورش خوزستان با وجود تمام کمبودها و مشکلاتی که دارد باید همچنان توانایی رقابت با سایر استان ها را داشته باشد؛ باید شرایط آموزشی را به گونه ای فراهم کنیم که باعث ماندگاری دانش آموزان و خانواده ها در استان شود.
وی گفت: همچنین برای بالا بردن حساسیت خانواده ها در خصوص آموزش و پرورش فرزندان خود باید فرهنگ سازی شود.

بهره برداری از ۵۷۶ کلاس درس
وی درادامه با بیان اینکه در مهر امسال ۵۷۶ کلاس درس در خوزستان به بهره برداری می رسد گفت: بیش از ۵۰۰ کلاس درس در خوزستان نیز تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
استاندار خوزستان همچنین بیان کرد:در سال های اخیر تعداد زیادی از نیروهای فرهنگی خوزستان در حال بازنشسته شدن هستند که این موضوع می تواند مشکلات زیادی را برای آموزش و پرورش ایجاد کند به همین منظور مدیرکل آموزش و پرورش اقدام به جذب معلمان حق التدریس کرد،هر چند با فشارها و مشکلات زیادی روبه رو شد اما پارسال چهار هزار نیروی حق التدریس را جذب کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار