توسعه سبد فولاد اکسین خوزستان در بازارهای داخلی و خارجی

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 شهریور 1400 | 09:12 ق.ظ
توسعه سبد فولاد اکسین خوزستان در بازارهای داخلی و خارجی مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از انجام اورهال و تعمیرات اساسی خط تولید این شرکت و آمادگی برای تولید محصولات پیش‌بینی شده در ماه‌های آینده خبر داد. امین آسیابان با اشاره به حوزه فعالیت شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: فولاد اکسین در راستای تامین حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی […]

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از انجام اورهال و تعمیرات اساسی خط تولید این شرکت و آمادگی برای تولید محصولات پیش‌بینی شده در ماه‌های آینده خبر داد.

امین آسیابان با اشاره به حوزه فعالیت شرکت فولاد اکسین خوزستان اظهار کرد: فولاد اکسین در راستای تامین حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی و عملیات حرارتی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع دریایی و ساختمانی از سال ۸۸ آغاز به کار کرد. 

 وی افزود: مشابه محصولات تولیدی اکسین در سال‌های گذشته عمدتا وارداتی بودند و به دلیل عدم توجه به توانمندی و رسالت احداث این کارخانه جهت رفع نیازهای صنعت نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع تا قبل از انجام پروژه خط لوله گوره – جاسک، نقش قابل توجهی در تولید محصولات خاص و مورد اشاره نداشتیم.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد: از این رو در پی تحریم‌های ظالمانه و عدم امکان واردات ورق‌های فولادی؛ با اعتماد به توان داخلی، متخصصان این شرکت تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کرده و در پروژه‌های ملی و استراتژیک کشور به رسالت خود عمل کرده و به خوبی نقش آفرینی کردند و همگام با آن، سبد تولید محصولات این شرکت مطابق رسالت اصلی این شرکت به ورق‌های فولادی آلیاژی و API (خطوط لوله انتقال نفت و گاز) اختصاص یافت.

وی گفت: این دستاورد علاوه بر سودآوری بسیار بالا برای اکسین، موجب تکمیل زنجیره فولاد و جلوگیری خروج ارز از کشور شد.

آسیابان افزود: دستیابی به تولید انبوه ورق‌های API تنها بخشی از تولیدات استراتژیک و راهبردی اکسین است در حالی که این مجموعه توان تولید محصولات فولادی دیگر در زمینه ورق‌های مورد نیاز مخازن تحت فشار و ذخیره نفت و گاز، صنایع دریایی و کشتی‌سازی، سازه‌های فلزی عظیم، ورق‌های ضد سایش و غیره را دارد و در برنامه‌ریزی انجام‌شده، ضمن نگهداشت شرایط حاضر به دنبال توسعه سبد خود در سایر بازارهای داخلی و خارجی هستیم.

وی در تشریح آخرین اقدامات صورت گرفته در این شرکت گفت: با توجه به الزام کاهش مصرف و قطعی برق در نیمه دوم تیرماه تا نیمه‌ اول مردادماه، برنامه‌ریزی انجام اورهال و تعمیرات اساسی خط تولید توسط متخصصان این شرکت انجام گرفت و در همین راستا فعالیت‌ها و اقدامات تاثیرگذاری در جهت افزایش آماده به کاری خط تولید صورت گرفت که برخی از این اقدامات در ۱۰ سال گذشته انجام نشده بود. امیدواریم با آماده به کار صورت گرفته در تجهیزات، در ماه‌های پیش رو اقدامات خوبی در این مجموعه جهت تولید محصولات پیش‌بینی شده انجام شود.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان افزود: استقرار ترانس مالکیتی پست برق، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و اجرای طرح جامع خدمات رسانی به ایثارگران با هدف صیانت از سرمایه انسانی از دیگر اقدامات مثبتی بوده که در چند ماه گذشته انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث کرونا علاوه بر اینکه اقدامات لازم و تجهیزات مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع این بیماری در اختیار پرسنل و خانواده آنان قرار گرفت، کمیته مقابله با کرونا دائما جلسات لازم برای مقابله با کرونا را برقرار می‌کند.

آسیابان گفت: فولاد اکسین همواره به دنبال افزایش سطح رضایت‌مندی ذی‌نفعان خود است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار