سرپرست شهرداری اهواز: پروژه لایروبی کانال پیچوار به سمت مالح دومین گام مهم شهرداری برای دفع فاضلاب و آب های سطحی

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 شهریور 1400 | 20:07 ب.ظ
سرپرست شهرداری اهواز: پروژه لایروبی کانال پیچوار به سمت مالح دومین گام مهم شهرداری برای دفع فاضلاب و آب های سطحی اگر صنایع آلاینده اهواز پای مسئولیت های اجتماعی خود بیایند زیرساخت اهواز تغییر می کند سرپرست شهرداری اهواز خبر داد: تعریض و لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق اهواز توسط شهرداری اهواز و با همکاری شرکت توسعه نیشکر در حال انجام می باشد. پروژه لایروبی و تعریض کانال ایستگاه پمپاژ پیچوار […]
اگر صنایع آلاینده اهواز پای مسئولیت های اجتماعی خود بیایند زیرساخت اهواز تغییر می کند
سرپرست شهرداری اهواز خبر داد: تعریض و لایروبی کانال اصلی دفع فاضلاب و آب های سطحی شرق اهواز توسط شهرداری اهواز و با همکاری شرکت توسعه نیشکر در حال انجام می باشد.

پروژه لایروبی و تعریض کانال ایستگاه پمپاژ پیچوار به سمت نهر مالح با ظرفیت انتقال ۶۰ درصد از فاضلاب شرق اهواز، باهدف افزایش زیرساختهای دفع آب های سطحی و در طول ۹ کیلومتر آغاز شده است، در پایان این پروژه عرض و عمق این کانال به ترتیب به ۲۵ و ۴ متر خواهد رسید.

 علیرضا عالیپور امروز دوشنبه ۲۲ شهریورماه در بازدید از خط انتقال ایستگاه پمپاژ پیچوار به سمت نهر مالح اظهار کرد: لایروبی و تعریض این کانال یکی از تمهیدات زیر ساختی شهرداری برای آمادگی هرچه بیشتر در ایام بارندگی است، وی افزود بعد از ایستگاه پمپاژ کوی علوی این ایستگاه مهم‌ترین ایستگاه پمپاژ و خط انتقال است که کار اصلی در شرق اهواز برای تخلیه آب‌های سطحی و فاضلاب را انجام می‌دهد.

برپایه این گزارش فاضلاب و آب‌های سطحی شرق اهواز یعنی مناطق هشت، هفت و بخشی از منطقه یک از طریق این کانال منتقل می شود.

سرپرست شهرداری اهواز عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه کمتر از یک‌ ماه است که شروع شده و ۷ و نیم کیلومتر آن‌ تکمیل و ظرف ۲ هفته آینده تمام‌ خواهد شد، و هم اکنون عمق‌سنجی در نقاط مختلف در حال انجام است.

عالی پور بیان کرد: به دلیل انباشت رسوبات عمق این کانال در بعضی نقاط به کمتر از یک متر رسیده بود و در بعضی نقاط حتی سرریز شده و مشکلات زیست محیطی را بوجود آورده بود، که با این عملیات لایروبی، عمق آن به ۴ متر و عرض کانال نیز از ۱۵ به ۲۵ متر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی تشریح کرد: هر چند این کانال جزو پروژه‌های اختصاصی شرکت آب و فاضلاب است، اما در قالب یک طرح ضربتی مقرر شد لایروبی و تعریض این کانال را شهرداری انجام دهد .

عالی پور در تشریح همکاری صنایع مختلف با شهرداری تصریح کرد: شرکت طرح توسعه نیشکر و شرکت صنایع فولاد ایران از مجموعه صنایع آلاینده‌ای هستند که «از ۲۱ صنعت آلاینده فعال در اهواز» مسئولیت‌های اجتماعی خود را به خوبی انجام داده و شاهد همکاری‌های بسیار خوبی از سوی این شرکت ها هستیم.

سرپرست شهرداری اهواز اضافه کرد: اگر مابقی صنایع آلاینده مانند نفت و گاز نیز در قبال آلایندگی‌هایی که در آب، هوا و خاک ایجاد می‌کنند به کمک شهر بیایند به زودی شاهد تحول در پروژه‌های زیر ساختی شهر اهواز خواهیم بود.

وی بر مشارکت دیگر شرکت‌ها در انجام مسئولیت‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: اخیرا قانون شورای عالی اقتصاد در راستای مسئولیت‌های اجتماعی پروژه‌های مختلف زیست محیطی، ایمن‌سازی، تفریحی و حمل و نقل برای شهرها تعریف کرده و اهواز نیز در تمام این مقوله‌ها مشکلات زیادی دارد که لازم است مشارکت های اجتماعی در این زمینه ها به کمک شهرداری بیایند.

عالی پور در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری قرارگاه دفع آب‌های سطحی و شرکت طرح توسعه نیشکر در فصل بارش شاهد آبگرفتی های مشابه سال‌های گذشته نباشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار