رئیس دادگستری خوزستان: بازدید قضات از زندان، نتایج اثر بخشی در کاهش جمعیت کیفری دارد

تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور 1400 | 11:29 ق.ظ
رئیس دادگستری خوزستان: بازدید قضات از زندان، نتایج اثر بخشی در کاهش جمعیت کیفری دارد رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از زندان سپیدار اهواز گفت: رسیدگی قضایی به امور زندانیان و بازدید قضات از زندان، نتایج هدفمند و اثر بخشی در کاهش جمعیت کیفری دارد. حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در حاشیه دیدار با زندانیان زندان سپیدار اهواز، اظهار کرد: یکی از مهم ترین سیاست‌های دستگاه قضایی در […]

رئیس کل دادگستری خوزستان در بازدید از زندان سپیدار اهواز گفت: رسیدگی قضایی به امور زندانیان و بازدید قضات از زندان، نتایج هدفمند و اثر بخشی در کاهش جمعیت کیفری دارد.
حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در حاشیه دیدار با زندانیان زندان سپیدار اهواز، اظهار کرد: یکی از مهم ترین سیاست‌های دستگاه قضایی در حوزه زندان و جمعیت کیفری، پیشگیری از افزایش جمعیت کیفری و کنترل هدفمند آن در زندان ها است و در همین راستا بر رسیدگی قضایی به امور زندانیان و بازدید مستمر قضات از زندان، تاکید شده است.
وی افزود: رویکرد قضات باید بر پیشگیری از حبس محوری در مجازات ها باشد که این رویکرد تا حد زیادی در استان خوزستان نهادینه و اجرایی شده اما نیاز به اهتمام بیشتر و استمرار دارد.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: در این بازدید در خصوص تعدادی از زندانیان که به جرم قتل عمد محکوم شده و مدت طولانی در زندان به سر می برند، اقداماتی جهت صلح و سازش و جلب رضایت اولیای دم پرونده های آنان صورت گرفت و امیدواریم با قرارهای قانونی مناسب، زمینه آزادی این زندانیان فراهم شود.
رئیس دادگستری خوزستان ادامه داد: در این بازدید همکاران قضایی رسیدگی کننده با بخشی از زندانیان تحت قرار دیدار و در خصوص پرونده های متهمان با آنان گفتگو کردند و برای افرادی که از نظر وضعیت روحی، روانی و جسمانی امکان ادامه بازداشت در زندان ندارند، دستورات لازم صادر شد تا از طریق نهادهای مربوطه و با توجه به گنجایش و ظرفیتی که قانون آئین دادرسی کیفری دارد حبس شان را در برخی مراجع پزشکی یا بهزستی ادامه دهند.
وی گفت: در اجرای سیاست های قوه قضائیه مبنی بر استفاده از مجازات های جایگزین حبس و با توجه به احکامی که از سوی قضات استان صادر می شود، امکان استفاده از پابند الکترونیکی برای برخی متهمان وجود دارد که در تلاش هستیم تعداد پابندهای الکتریکی استان را افزایش دهیم.
در این دیدار، حسینی پویا دادستان مرکز استان، معاونین وی، پروین رئیس سازمان زندان های خوزستان و تعدادی از قضات دادسرای اهواز، نیز حضور داشتند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار