رئیس دادگستری خوزستان تاکید کرد: کنترل مجرمان سابقه‌دار در پیشگیری از وقوع جرم تاثیر گذار است

تاریخ انتشار: شنبه 27 شهریور 1400 | 11:35 ق.ظ
رئیس دادگستری خوزستان تاکید کرد: کنترل مجرمان سابقه‌دار در پیشگیری از وقوع جرم تاثیر گذار است رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: باید مجرمان سابقه‌دار و حرفه ای پس از رهایی از زندان کنترل شوند که این امر در پیشگیری و کاهش تکرار جرم تاثیر گذار است.  حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استان خوزستان، گفت: اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه ای […]

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: باید مجرمان سابقه‌دار و حرفه ای پس از رهایی از زندان کنترل شوند که این امر در پیشگیری و کاهش تکرار جرم تاثیر گذار است.
 حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در جلسه ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استان خوزستان، گفت: اجرای طرح کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار گامی بلند در راستای ارتقای شاخص امنیت پایدار در مناطق مختلف استان و توجه به موضوع حقوق شهروندی است که باید برای تحقق این طرح تلاش مضاعفی صورت بپذیرد.
وی افزود: با اتکا به برنامه ریزی دقیق و توسعه زیرساخت های لازم به منظور تقویت سامانه های کنترل و پایش مجرمان سابقه‌دار و حرفه ای، می توان از تکرار اعمال مجرمانه توسط آنان جلوگیری کرد.
رئیس کل دادگستری خوزستان با تأکید بر لزوم به روز رسانی بانک اطلاعاتی مجرمان حرفه ای و سابقه دار، تصریح کرد: کسب اطلاع از آخرین وضعیت این افراد در محیط زندان و سطح جامعه به موازات اشراف اطلاعاتی و رصد اقدامات آنان، منجر به سلب هرگونه تحرک و اقدام سوء احتمالی از سوی آنان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: ضروری است تا با اتخاذ تدابیر لازم و استفاده از ابزارهای قانونی موجود، رفتارهای مجرمانه بزهکاران سابقه‌دار، حرفه‌ای و خطرناک به صورت مستمر، رصد شود و در این راستا نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی باید به عنوان متولیان تأمین امنیت و با حمایت قاطع دستگاه قضایی در این خصوص اقدام کنند.
در ادامه این نشست نیز اعضای این ستاد به بیان دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص کنترل مجرمان سابقه‌دار و حرفه ای پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار