وزارت کشاورزی تسهیلات ویژه‌ای به کشاورزان خوزستانی پرداخت کند

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 شهریور 1400 | 10:14 ق.ظ
وزارت کشاورزی تسهیلات ویژه‌ای به کشاورزان خوزستانی پرداخت کند امام جمعه شهرستان حمیدیه گفت: امسال کشاورزان خوزستانی بر اثر تنش آبی متحمل خسارت‌های شدیدی شدند ازاین‌رو از وزارت کشاورزی درخواست می‌شود که تسهیلات ویژه‌ای را به آنها اعطا کند.

حجت‌الاسلام سعید لفته پور با اشاره به بروز تنش آبی در خوزستان و تأثیر آن بر زندگی مردم به‌ویژه روستاییان و کشاورزان گفت: از وزارت کشاورزی انتظار می‌رود که تسهیلات تأمین نهاده‌های کشاورزی را به روستاییان و کشاورزان اعطا کند.

وی با یادآوری اینکه این افراد کشت زمستانه دارند و نیازمند نهاده هستند، افزود: هم اکنون قیمت نهاده گران است و روستاییان و کشاورزان توانایی خرید آن را ندارند زیرا در تابستان هیچ‌گونه زراعتی صورت نگرفته است تا پولی دست آنها بیاید و بتوانند نیازهای خودشان را تأمین کنند و یا کشت زمستانه داشته باشند.

امام جمعه شهرستان حمیدیه با تأکید بر اینکه اعطای تسهیلات تأمین نهاده‌های کشاورزی یکی از مطالبات کشاورزان و روستاییان است، عنوان کرد: همچنین از وزارت کشاورزی درخواست می‌شود که یک یارانه معیشتی ویژه روستاییانی که در معرض تنش آبی بودند، پرداخت کند زیرا آنها چند ماهی است که نتوانسته‌اند کار کشاورزی را به دلیل بی‌آبی یا کم‌آبی انجام دهند.

لفته پور گفت: همچنین از وزارت کشاورزی خواهش می‌شود که حق آبه کشاورزان را پیگیری کند و از وزارت نیرو بخواهد که خسارت کشاورزان را بدهد؛ همچنین این وزارت نسبت به دریافت دیرکرد از کشاورزان استمهال بدهد زیرا کشاورزان خسارت‌دیده در این مدت بیکار و بدهکار شده و توانایی پرداخت جرایم خودشان را ندارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار