رئیس اتحادیه عنوان کرد

کاهش ۸۰ درصدی فروش نوشت‌افزار در اهواز / ۳۰ عضو صنف تغییر شغل دادند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 شهریور 1400 | 09:49 ق.ظ
کاهش ۸۰ درصدی فروش نوشت‌افزار در اهواز / ۳۰ عضو صنف تغییر شغل دادند رئیس اتحادیه کتاب و نوشت افزار فروش اهواز گفت: فروش نوشت افزار نسبت به سنوات گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا، با کاهش ۸۰ درصدی مواجه شده است.

 

کاهش ۸۰ درصدی فروش نوشت‌افزار در اهواز / ۳۰ عضو صنف تغییر شغل دادند

فرید اسدی در خصوص وضعیت بازار لوازم التحریر در اهواز اظهار کرد: صحبت‌هایی مبنی بر بازگشایی مدارس از ماه آبان به بعد وجود دارد اما با توجه به اینکه در حال حاضر بازگشایی مدارس در ابهام قرار دارد وضعیت فروش لوازم التحریر تغییری نکرده و فروش نوشت افزار نسبت به سنوات گذشته و قبل از شیوع بیماری کرونا، با کاهش ۸۰ درصدی مواجه است.

وی افزود: از شیوع بیماری کرونا تاکنون با ریزش اعضای صنف مواجه شده‌ایم و حدود ۳۰ جواز کسب به علت تغییر شغل اعضای صنف، باطل شده است؛ وضعیت صنف ما تعریف آنچنانی ندارد و بازار نوشت افزار نیز رونقی ندارد.

رئیس اتحادیه کتاب و نوشت افزار اهواز با بیان اینکه قیمت نوشت افزار از دو سال پیش تا کنون، حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است، گفت: دستفروشان و حتی مدارس، لوازم التحریر می‌فروشند که این موضوع، خود باعث بدتر شدن وضعیت بازار ما شده است.

وی در خصوص نوشت افزار ایرانی، افزود: لوازم التحریر ایرانی نسبت به خارجی، فروش بیشتری دارد و مردم بیشتر از کالای ایرانی استفاده می‌کنند.

رئیس اتحادیه کتاب و نوشت افزار اهواز با اشاره به قیمت کاغذ گفت: کاغذ رولی، وارداتی بوده و قیمت آن وابسته به دلار است. اگرچه در یکی دو سال اخیر قیمت یک بسته کاغذ A۴ به ۷۰ هزار تومان نیز رسید اما در حال حاضر قیمت آن حدود ۵۶ هزار تومان در بازار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار