کاهش ۱۵ درصدی تولید خرما در شادگان

سیمین غافلی
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 شهریور 1397 | 21:13 ب.ظ
کاهش ۱۵ درصدی تولید خرما در شادگان مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان گفت: خشکسالی و شوری آب در شهرستان باعث شد امسال حدود ۱۵ درصد کاهش تولید داشته باشیم.

جبار حمادی در گفت و گو باخبرگزاری ، با اشاره به آغاز عملیات برداشت خرما از سطح نخیلات این شهرستان اظهار کرد: از حدود ۲۰ روز گذشته برداشت خرما از نخلستان‌های شادگان آغاز شده است و کار برداشت توسط کشاورزان تا اواسط مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مساله شوری آب و خشکسالی در شهرستان شادگان باعث شد تا از نظر کمی و کیفی در بحث خرمای تولید شده در شهرستان با افت مواجه شویم و در این راستا نیازمند همکاری کارگاه‌های بسته‌بندی خرما هستیم.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان تصریح کرد: خشکسالی و وضعیت شوری آب در شهرستان باعث شد امسال حدود ۱۵ درصد کاهش تولید داشته باشیم. هر سال تولید خرمای شهرستان حدود ۵۰ هزار تن است اما امسال خوشبینانه پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم فقط حدود ۳۵ تا ۴۰ هزار تن تولید خرما داشته باشیم.

مطرودی ادامه داد: سطح نخیلات در شادگان حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ هکتار است که از این میزان حدود ۱۱ هزار و ۲۵۰ هکتار نخیلات بارور هستند و حدود ۲۲۵۰ هکتار نیز نخیلاتی هستند که به مرحله باردهی نرسیده‌اند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان خاطرنشان کرد: مساله کمبود آب باعث شد تا خرمای تولید شده در شادگان از نظر کیفی نیز افت شدیدی پیدا کند. مزارعی که امسال آب به آن‌ها رسید و به نوعی در بالادست شهرستان قرار داشتند، خرمای درجه یک تولید کردند اما سایر نخلستان‌ها در پایین دست که آب به آن‌ها نرسید، خرمای با کیفیت پایین‌تری تولید کردند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار