کشت برنج به روش قطره ای در رامهرمز

تاریخ انتشار: شنبه 3 مهر 1400 | 09:45 ق.ظ
کشت برنج به روش قطره ای در رامهرمز  مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز از کشت الگویی برنج به روش قطره ای در سطحی معادل ۵ هکتار برای اولین بار در شهرستان خبر داد. فرشاد مهرابی ارقام برنج کشت شده در این طرح را چمپای محلی و گوهر عنوان و اظهار داشت: استفاده از این روش مزایای زیادی داشته که میتوان به صرفه جویی حدود […]

 مدیر جهاد کشاورزی رامهرمز از کشت الگویی برنج به روش قطره ای در سطحی معادل ۵ هکتار برای اولین بار در شهرستان خبر داد.

فرشاد مهرابی ارقام برنج کشت شده در این طرح را چمپای محلی و گوهر عنوان و اظهار داشت: استفاده از این روش مزایای زیادی داشته که میتوان به صرفه جویی حدود ۸۰ درصد مصرف آب اشاره کرد.

مهرابی افزود: در روش کشت سنتی (غرقابی)، بیش از ۳۵ هزار متر مکعب آب در هکتار مصرف می‌شود اما در این روش میزان آب مصرف شده در هر هکتار حدود هفت هزار و ۵۰۰ متر مکعب است که حدود یک پنجم روش سنتی می‌باشد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مزایای این نوع کشت، کاهش هزینه تولید محصول بوده، به این صورت که دوره خزانه‌گیری و نشاء‌کاری که در روش متداول کشت برنج که حدود ۴۵ روز وقت می‌برد و هزینه مالی زیادی را جهت کشت نشاء، نگهداری از آن متوجه کشاورز می‌کند، حذف شده که در صرفه‌جویی در مصرف آب نیز تاثیر بسزایی دارد.

مهرابی  تغذیه یکنواخت محصول و کاهش مصرف سم و کود را از دیگر مزایای طرح خود عنوان کرد و به کشاورزان شهرستان توصیه به تغییر الگوی کشت سنتی به سمت کشتهای مدرن با بهره وری آب بیشتر نمود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار