مدیرکل بنیاد شهید خوزستان:

۱۰ هزار ایثارگر تا ۵ سال آینده در خوزستان خانه دار می‌شوند

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 مهر 1400 | 11:17 ق.ظ
۱۰ هزار ایثارگر تا ۵ سال آینده در خوزستان خانه دار می‌شوند مدیرکل بنیاد شهید خوزستان گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پنج سال آینده ۱۰ هزار ایثارگر در خوزستان خانه دار می‌شوند.

 

۱۰ هزار ایثارگر تا ۵ سال آینده در خوزستان خانه دار می‌شوند

 عبدالرضا فرجیان شامگاه یکشنبه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خوزستان با حضور رئیس سازمان بنیاد شهید کشور در محل سالن شهید رجایی اظهار کرد: خوزستان دروازه ورود تشیع و پایتخت دفاع مقدس است؛ برای حل مشکلات اشتغال و مسکن جامعه ایثارگر و خانواده شهدای این استان تفاهمنامه هایی منعقد شد تا مشکلات آنها در این زمینه را با برنامه ریزی چند ساله حل کنیم.

وی افزود: از سال گذشته با توجه به تفاهمنامه اشتغال و مسکن از مجموع ۱۰ هزار و ۱۸۰ نفر واجدین شرایط مسکن برای سال اول ساخت دو هزار واحد را برنامه ریزی کردیم.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان انتقاد کرد: در استان خوزستان شهرهای مختلف درگیر حریم رودخانه، یگان‌های نظامی و پادگان‌های باقیمانده از جنگ، وقف و مناطق نفتخیز هستند ولی با پیگیری‌های صورت گرفته واگذاری زمین برای جامعه ایثارگر و خانواده شهید را در چند شهر نهایی کردیم که از آن جمله می‌توان به ۵۵۰ نفر در اهواز، ۲۰۰ نفر در شوشتر، ۵۰۰ نفر در ماهشهر و ۵۰۰ نفر در بهبهان اشاره کرد.

فرجیان با اشاره به اینکه طی پنج سال ۱۰ هزار نفر از جامعه هدف خانه دار می‌شوند، خبر داد: پلاک اراضی این دو هزار واحد برای صدور اسناد مهیا شده و برای سال‌های آتی نیز با همکاری استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی زمینی را از بنیاد مستضعفان گرفتیم که ۳۰۰ پلاک آن قبلاً به جانبازان اعطا شده بود و بیش از ۵۰ هکتار باقیمانده دیگر را به نیز به بنیاد شهید واگذار می‌کنند.

وی عنوان کرد: برای حل مشکل اشتغالزایی خانواده ایثاگران و شهدا مصوبه‌ای در جلسات استانی پیشنهاد شد تا دادستان‌ها به موضوع عدم همکاری دستگاه‌های مختلف با بنیاد شهید ورود کنند و بر اساس لیست ارائه شده بنیاد شهید با دستگاه‌های خاطی برخورد شود.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان بیان کرد: در هفته دفاع مقدس برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حدود ۳۰۰ برنامه در حوزه‌های مختلف برگزار کردیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار