مراقبت سندرمیک در مرزهای خوزستان / انجام تست از زائران در بازگشت به کشور

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 مهر 1400 | 09:18 ق.ظ
مراقبت سندرمیک در مرزهای خوزستان / انجام تست از زائران در بازگشت به کشور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در صورت مثبت شدن تست زائران در بدو بازگشت به کشور، علائم هشداردهنده و توصیه‌ها به بیمار ارائه می‌شود، گفت: امیدواریم تا حد امکان از ورود افراد دارای علائم یا افرادی که جواب تست‌شان مثبت شده است، جلوگیری کنیم. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه در صورت مثبت شدن تست زائران در بدو بازگشت به کشور، علائم هشداردهنده و توصیه‌ها به بیمار ارائه می‌شود، گفت: امیدواریم تا حد امکان از ورود افراد دارای علائم یا افرادی که جواب تست‌شان مثبت شده است، جلوگیری کنیم.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان با اشاره به بازگشت زائران اربعین از سه نقطه خوزستان، اظهار کرد: تیم‌های بهداشتی در فرودگاه اهواز و مرز چذابه مستقر هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه احتمالا تعداد زیادی زائر از مرز شلمچه وارد می‌شوند با جمعیت هلال احمر توافق کرده‌ایم که درمانگاه‌های این جمعیت در طول مسیر زائران از کربلا تا بصره، ۳۰ هزار تست را انجام دهند و جواب آزمایش را در اختیار این افراد قرار دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مراقبت سندرمیک در مرزها، گفت: صبح روز سه‌شنبه چادرهایی برپا می‌شوند تا تست کرونا هم در مسیر و هم در پایانه مرزی انجام شود. قبل از پارکینگ خودرویی نیز چادرهایی برپا شده‌اند تا زائران تست را انجام دهند.

وی بیان کرد: در صورت مثبت شدن تست، بلافاصله مورد در سامانه ثبت می‌شود و در صورتی که زائر دچار علائم تنفسی باشد به بیمارستان منتقل می‌شود اما در صورتی که تنها تست مثبت شود، علائم به زائر هشدار داده می‌شود و توصیه می‌شود که بیمار از دو ماسک استفاده کند. با توجه به ثبت اطلاعات در سامانه، مرکز بهداشت هر شهر سراغ موارد مثبت می‌رود و آن‌ها را راهنمایی می‌کند.

ابول‌نژادیان تصریح کرد: زائرانی که از مرزها وارد کشور می‌شوند در صورت بروز کوچک‌ترین علامت، به نزدیک‌ترین ایستگاه بهداشت مراجعه کنند و تست انجام دهند. امیدواریم تا حد امکان از ورود افراد دارای علائم یا افرادی که جواب تست‌شان مثبت شده است، جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، در خصوص محموله واکسن تک دوز نیز بیان کرد: این واکسن، تک مرحله‌ای نیست. معمولا واکسن‌ها دارای دو دوز هستند و منظور از اعلام تک دوز این است که یک دوز آن، اکنون وارد کشور شده است و در مرحله بعد، دوز دوم وارد می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار