محمد حب‌وطن، سرپرست امور آب وزارت نیرو:

سهم هرکدام از عوامل بحران آب خوزستان را باید مشخص کرد

تاریخ انتشار: سه شنبه 6 مهر 1400 | 11:08 ق.ظ
سهم هرکدام از عوامل بحران آب خوزستان را باید مشخص کرد امروز بعد از نیم‌قرن اجرای طرح‌های عظیم آب و خاک در استان خوزستان، لازم است ارزیابی تأثیر اجتماعی بعد از اجرای این طرح‌ها اجرا شود؛ یعنی حداقل پس از اجرا مشخص شود که طرح‌های اجراشده در خوزستان چه پیامد‌های اجتماعی- اقتصادی در توسعه رفاه مردم به همراه داشته است.       سلسله گفتگو و […]
امروز بعد از نیم‌قرن اجرای طرح‌های عظیم آب و خاک در استان خوزستان، لازم است ارزیابی تأثیر اجتماعی بعد از اجرای این طرح‌ها اجرا شود؛ یعنی حداقل پس از اجرا مشخص شود که طرح‌های اجراشده در خوزستان چه پیامد‌های اجتماعی- اقتصادی در توسعه رفاه مردم به همراه داشته است.
 
 
 

سلسله گفتگو و گزارش‌هایمان با همکاری مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه درباره بحران آب در خوزستان نشان داده است که عوامل متعددی موجب شکل‌گیری تنش‌های آبی در خوزستان شده است؛ اما راهکار‌های ارائه‌شده از‌سوی کارشناسان اکثرا متکی بر رویکرد‌های مدیریتی، اجتماعی و آمایشی در کل کشور است. در ادامه این سلسله‌گزارش‌ها با محمد حب‌وطن، سرپرست مرکز امور اجتماعی آب و انرژی وزارت نیرو، مصاحبه کرده‌ایم.

شرق در ادامه نوشت: حب‌وطن ناراحتی شهروندان خوزستانی را ناشی از مجموعه‌ای از مسائل می‌داند که تنها بخشی از آن را مشکلات آب تشکیل می‌دهد. از نظر این کارشناس حوزه مسائل اجتماعی آب، هر‌یک از نهاد‌های اجرائی دولت باید سهم خود در بحران خوزستان را بپذیرند و در فرایند گفت‌وگوی ملی با جامعه محلی و مدنی به راهکاری برای حل بحران برسند. از نظر حب‌وطن خشک‌سالی دیگر وضعیت استثنائی نیست و کشور باید با کم‌آبی سازگاری و مصالحه کند. در ادامه متن کامل این مصاحبه را می‌خوانید:


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار