مهندس محمدی: توجه به الزامات ایمنی باید در تفکر و فرهنگ سازمانی نهادینه شود

تاریخ انتشار: پنجشنبه 8 مهر 1400 | 16:35 ب.ظ
مهندس محمدی: توجه به الزامات ایمنی باید در تفکر و فرهنگ سازمانی نهادینه شود مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دیدار صمیمی با کارکنان ایمنی و آتش نشانی، وجود فرهنگ سازمانی دیرپای توجه به الزامات ایمنی در صنعت نفت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این فرهنگ سازمانی باید در نگاه، تفکر و رفتار همه ما نهادینه شده و در رفتار کاری ما این مهم تجلی یابد.  مهندس […]

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دیدار صمیمی با کارکنان ایمنی و آتش نشانی، وجود فرهنگ سازمانی دیرپای توجه به الزامات ایمنی در صنعت نفت را بسیار ارزشمند دانست و گفت: این فرهنگ سازمانی باید در نگاه، تفکر و رفتار همه ما نهادینه شده و در رفتار کاری ما این مهم تجلی یابد.

 مهندس احمد محمدی در این مراسم که عصر چهارشنبه ۷ مهر  ۱۴۰۰ به مناسبت گرامیداشت روز ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد بیان داشت: علی‌رغم تحریم‌های ظالمانه، فرسودگی تجهیزات و تأسیسات، کمبود نیروی انسانی و اپیدمی کرونا و پرریسک بودن کار در صنعت نفت؛ گزارش‌های چندساله اخیر نشان از کاهش وقوع حوادث و اتفاقات دارد که این امر با تلاش شبانه‌روزی همه کارکنان به ویژه کارکنان ایمنی، بهداشت، محیط زیست، نیروهای عملیاتی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران محقق شده است و جای قدردانی ویژه دارد.

وی افزود: شرایط خاص دما، فشار و وجود سیالات قابل اشتعال و انفجار، فعالیت در صنعت نفت را به یکی از پرخطرترین مشاغل تبدل کرده است که بالطبع ریسک‌های بالایی را نیز به دنبال دارد، بنابراین همه ما وظیفه داریم فرهنگ سازمانی دیرپای توجه به الزامات ایمنی در صنعت نفت را در نگاه، تفکر و رفتار خود نهادینه کرده و عمق دهیم.

مهندس محمدی به سه شاخص مهم در حوزه ایمنی اشاره کرد و ادامه داد: داشتن نیروی انسانی ماهر و دلسوز و آگاه به ریسک‌های کار، حفظ آمادگی در گذر زمان از طریق تمرین و ممارست و فراهم نمودن ملزومات و تجهیزات ایمنی برای پیشگیری از وقوع حوادث و مقابله با رویدادهای احتمالی بسیار مهم و ضروری است.

وی با اشاره به قدمت بالای تأسیسات و تجهیزات شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: امیدواریم با سرمایه گذاری مناسب در حوزه بازسازی و نوسازی تجهیزات، خطرات بالقوه محیط کار برای کارکنان کاهش یابد و این وظیفه سازمان است تا شرایط قرار گرفتن در یک وضعیت نُرمال کاری را در تمامی زمینه ها فراهم آورد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در پایان با اشاره به جانفشانی علی لندی نوجوان ۱۵ ساله ایذه‌ای برای نجات جان دو نفر، گفت: جوانمردی و ایثار همکاران آتش‌نشان و شهدای این حوزه را همواره باید قدردان باشیم و امیدواریم با رعایت حداکثری و سختگیرانه موازین ایمنی، در حفظ سلامت افراد و تولید و تجهیزات توفیق داشته باشیم


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار