برنامه تولید نفت و گاز کارون به طور کامل محقق شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 مهر 1400 | 18:49 ب.ظ
برنامه تولید نفت و گاز کارون به طور کامل محقق شد مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از تحقق کامل برنامه تولید این شرکت در شش ماه نخست سال جاری خبر داد. مهندس غلامرضا مفیدی روز دوشنبه (۱۲ مهرماه ۱۴۰۰) در نشست پیش بینی بهره دهی چاهها شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون که با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، عملکرد این شرکت و […]

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از تحقق کامل برنامه تولید این شرکت در شش ماه نخست سال جاری خبر داد.

مهندس غلامرضا مفیدی روز دوشنبه (۱۲ مهرماه ۱۴۰۰) در نشست پیش بینی بهره دهی چاهها شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون که با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برگزار شد، عملکرد این شرکت و مهمترین اقدامات صورت گرفته برای نگهداشت و افزایش تولید را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: با تلاش همکاران و علیرغم محدودیتهای موجود درزمینه تحریم ها و کرونا ، از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۹ درصد برنامه تولید پیش‌بینی شده برای این شرکت محقق شده است.

مهندس مفیدی با اشاره به مجموعه اقدامات  صورت گرفته ازآمادگی  شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون جهت بازگشت به تولید حداکثری درکوتاه‌مدت خبرداد و این موضوع را نتیجه اقدامات و برنامه ریزی های مشترک انجام شده درسطح شرکت کارون و مدیریت های ذیربط ستادی برشمرد .

وی درباره اهم فعالیت‌های انجام شده طی ۶ ماه اخیر بیان داشت: دفع  پساب تولیدی واحدهای نمکزدایی مطابق استانداردهای زیست محیطی به چاه‌های تزریقی، طراحی وانجام اصلاحیه پمپ‌های تزریق پساب واحدنمکزدایی شماره ۱ اهواز با هدف  افزایش ظرفیت تزریق و کاهش خرابی پمپ ها و پیشگیری از سوزاندن ۲۸ هزار بشکه نفت با استفاده از دستگاه‌های تفکیک‌گر سیار(MOT) را از جمله فعالیت‌های انجام شده در زمینه حفاظت از محیط زیست برشمرد.

ایشان با بیان اینکه طی نیمه نخست سال جاری افزون بر ۹۸۰۰ پروانه انجام کار در این شرکت صادر شده است تاکید کرد: صدور این تعداد مجوز  بیانگر حجم بالای کار انجام شده بارعایت الزامات ایمنی در این شرکت می باشد که  تحقق اهداف تولید  با کمترین حادثه را میسر ساخته است.

مهندس مفیدی درباره انجام تعمیرات اساسی تاسیسات بااستفاده ازفرصت تحریم ها نیز گفت: در سال جاری تعمیر اساسی ۲۳ واحد فرآورشی و ماشین آلات دوار  به طور کامل انجام گردیده و تعمیرات بیش از ۴۰ دستگاه و تجهیز اصلی فرآیندی نیز در دست اقدام می باشد.

وی انجام ۳۳۰ کیلومتر توپکرانی وایمن سازی انواع خطوط لوله، ۶۵ هزار مورد بازرسی فنی تاسیسات وکارخانجات و ضخامت سنجی حدود ۶۶ کیلومتر خطوط لوله  را از اقدامات مهم انجام شده برای استمرار تولید ایمن وپایدار نفت وگاز بیان داشت.

مهندس مفیدی افزود: در سال جاری ارزیابی غیرمستقیم پوشش خطوط لوله اصلی گاز و نفت به طول ۴۳ کیلومترنیز انجام گردیده که براساس نتایج حاصله انجام اقدامات پیشگیرانه وتعمیراتی لازم برروی خطوط لوله مذکور برنامه ریزی خواهدشد.

 شایان ذکر است این نشست  به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران  شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب،  شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون و نماینده برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران برگزار شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار