مشکل کمبود سهمیه آرد در حوزه شهری باغملک

تاریخ انتشار: یکشنبه 18 مهر 1400 | 11:18 ق.ظ
مشکل کمبود سهمیه آرد در حوزه شهری باغملک رئیس اتاق اصناف باغملک گفت: مشکل کمبود سهمیه آرد فقط در حوزه شهری باغملک وجود دارد و این میزان باید حداقل ۱۰۰ تن افزایش یابد تا تعادل در بحث نان در شهرستان به وجود بیاید. ابوالحسن شیخی در خصوص مشکل آرد در شهرستان باغملک، اظهار کرد: نان غذای اصلی مردم است و کمبود آرد در […]

رئیس اتاق اصناف باغملک گفت: مشکل کمبود سهمیه آرد فقط در حوزه شهری باغملک وجود دارد و این میزان باید حداقل ۱۰۰ تن افزایش یابد تا تعادل در بحث نان در شهرستان به وجود بیاید.

ابوالحسن شیخی در خصوص مشکل آرد در شهرستان باغملک، اظهار کرد: نان غذای اصلی مردم است و کمبود آرد در شهرستان باغملک که از مناطق محروم و عشایری استان و کشور است به یک معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به دلایل کمبود آرد در باغملک‏، افزود: به دلیل گردشگری بودن شهرستان و وجود مناطق و مکان‌های زیارتی و گردشگری مانند امامزاده عبدالله، رباط و مال آقا، گردشگران زیادی به این مناطق وارد می‌شوند و از طرفی نیز افزایش قیمت و گرانی اجناس باعث روی آوردن مردم به مصرف بیشتر نان شده است که این موضوع به کسری در سهمیه آرد در شهرستان منجر می‌شود.

رئیس اتاق اصناف باغملک با اشاره به سهمیه آرد شهرستان باغملک، گفت: سهمیه ماهانه آرد شهرستان در حوزه شهری حدود  ۴۵۵ تن، روستایی ۲۲۰ تن و عشایری ۱۱۰ تن است که مشکل کمبود سهمیه آرد فقط در حوزه شهری باغملک وجود دارد و این میزان باید با افزایش حداقل ۱۰۰ تنی مواجه شود تا تعادل در بحث نان در شهرستان به وجود بیاید.

شیخی عنوان کرد: بحث افزایش سهمیه آرد از طرف مسئولین شهرستان در حال پیگیری است اما متاسفانه تا کنون نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نشده است.

وی با اشاره نارضایتی نانوایان به دلیل کمبود سهمیه آرد و نداشتن صرفه اقتصادی به دلیل پخت نان به میزان کم‏، تصریح کرد: شایعاتی مبنی بر قاچاق آرد توسط نانوایان شنیده می‌شود که اصلا درست نیست؛ هیچ نانوایی وجدان خود را زیر را نمی‌گذارد تا سهمیه آرد خود را به صورت قاچاقی به فروش برساند.

شیخی ادامه داد: برخی مغرضانه عنوان می‌کنند که نانوایان سهمیه آرد خود را می‌فروشند اما چه کسی این سهمیه را به غیر از دیگر نانوایان خریداری می‌کند؟ سهمیه آرد به غیر از نانوایان، استفاده چندانی برای مردم و اقشار جامعه ندارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار