عضو هیأت رئیسه مجلس خبرداد:

۲ میلیون واحد مسکن تولید می‌شود/ آغاز ثبت نام متقاضیان در روزهای آتی

تاریخ انتشار: دوشنبه 19 مهر 1400 | 11:21 ق.ظ
۲ میلیون واحد مسکن تولید می‌شود/ آغاز ثبت نام متقاضیان در روزهای آتی عضو هیأت رئیسه مجلس از آغاز ساخت ۲ میلیون واحد مسکن و ارائه تسهیلات ۳۵٠ میلیونی و زمین رایگان به متقاضیان خبر داد.
 
6162ac2fa3cc9_2021-10-10_12-32

مجتبی یوسفی نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: علیرغم اینکه دو ماه از عمر دولت می گذرد اما گام های بلند و محکمی در تحقق وعده ها برداشته شده که یکی از آنها ساخت چهار میلیون مسکن در دوره سیزدهم دولت است.

وی با بیان اینکه ساخت دو میلیون مسکن در گام اول می تواند بخش زیادی از نیاز مردم را مرتفع کند، افزود: وزیر راه و شهرسازی وعده داده بود چهار میلیون مسکن در این دوره ساخته می شود که بر همین اساس دو میلیون مسکن در دو سال نخست دولت ساخته خواهد شد.

عضو هیأت رئیسه مجلس ادامه داد: استانداران به عنوان رئیس شورای مسکن هر استان، می بایست در شناسایی و معرفی اراضی دولتی با وزارت راه همکاری و آنها را به منظور ساخت مسکن توسط این وزارتخانه، اعلام کنند.

نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه اراضی ضمن تغییر کاربری، به دهک های یک تا پنج جمعیتی جهت اجرای طرح جهش تولید مسکن، تعلق خواهد گرفت، گفت: تا دو هفته آینده سامانه ثبت نام متقاضیان چهار میلیون واحد مسکونی آماده و امکان ثبت نام فراهم می شود.

یوسفی با بیان اینکه بر خلاف طرح های مسکن مهر و مسکن ملی، این طرح در مناطقی که متقاضی دارند اجرا می شود، عنوان کرد: جهش تولید مسکن بر مبنا و اساس متقاضی محوری طراحی شده است.

وی همچنین خبرداد: تسهیلات ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومانی و خدمات رایگان و مناسب برای اجرای قانون جهش تولید در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. همچنین در شهرهای کوچک بنیاد مسکن آماده‌سازی زمین را انجام داده و به مردم برای احداث مسکن تخصیص می‌دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: بی شک ۴۰ درصد قیمت مسکن در شهرهای کوچک، مربوط به زمین است که مقرر شده در اجرای قانون جهش تولید بدون دریافت وجه به مردم واگذار شود. همچنین بخشی از ساخت مسکن به احداث واحدهای مسکونی روستایی تعلق دارد. ضمن اینکه تسهیلات بسیار مناسبی برای ساخت مسکن در نظر گرفته شده و یک موقعیت استثنایی ایجاد شده است، بنابراین، تمامی متقاضیان واقعی مسکن حتما در سامانه ثبت‌نام کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار