تشریح وضعیت آب مخزن سد مارون در جلسه شورای کشاورزی شهرستان رامهرمز

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 مهر 1400 | 09:47 ق.ظ
تشریح وضعیت آب مخزن سد مارون در جلسه شورای کشاورزی شهرستان رامهرمز مدیر بهره برداری از شبکه های آبیاری جایزان و فجر در جلسه شورای کشاورزی رامهرمز در شهر سلطان آباد به تشریح وضعیت آب مخزن سد مارون پرداخت.

” حسین احمدی ” در این جلسه ضمن اشاره به تداوم خشکسالی و بحران آب و پیامدهای ناشی از تاثیرات آن بر منابع آب کشاورزی شهرستان، گزارشی از وضعیت آب مخزن سد مارون و توضیحاتی نیز در خصوص پیش بینی وضعیت بارندگی در پاییز و زمستان امسال و اهم مشکلات تامین آب و چالش های پیش روی تامین آب کشاورزی کشت پائیزه، زمستانه ارائه داد.

وی با اشاره به تداوم کمبود بارش و پیامدهای ناشی از تاثیرات آن بر منابع آب کشاورزی بر اهمیت مدیریت مصرف آب و اصلاح الگوهای مصرف در بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود : باتوجه به پیش بینی هواشناسی کشور مبنی بر تداوم خشکسالی و همچنین شرایط آب و هوایی کشور و خشکسالی های چندین ساله و مستمر و تغییرات اقلیمی ، ترویج و آگاه سازی مردم در زمینه مدیریت مصرف و اصلاح روش های آبیاری باید همچنان در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در سال آبی گذشته بارندگی و نزولات آسمانی در کل حوضه مارون بسیار ناچیز بود که همین امر باعث کاهش ذخایر آبی در مخزن سد مارون شد ، خاطر نشان کرد : باتوجه به پیش بینی های سازمان هواشناسی در خصوص پیش بینی بارش های پاییز و زمستان امسال ، پیش بینی میشود در پاییز نزولات آسمانی با تاخیر آغاز شود ولی پیش بینی اعلام شده تا کنون برای زمستان حاکی از کاهش نزولات آسمانی و در کل زیر نرمال بودن بارندگی ها می باشد.

مدیر بهره برداری از شبکه های آبیاری جایزان و فجر گفت:  در ادامه این جلسه که نماینده  مردم شهرستان رامهرمز و رامشیر و حومه در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار شهرستان ، کلیه مدیران مربوط به بخش کشاورزی شهرستان به همراه رئیس ادارات شهر و بخش سلطان آباد حضور داشتند،مشکلات حوزه  کشاورزی بخش سلطان آباد و روستاهای تابعه بر رسی گردید .

گفتنی است سه هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رامهرمز تحت پوشش شبکه آبیاری جایزان ـ فجر از شبکه های شرکت بهره برداری مارون میباشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار