آواربرداری در مناطق زلزله زده اندیکا آغاز شد/ تسهیلات مسکن به زلزله زدگان اعطا می‌شود

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 مهر 1400 | 10:27 ق.ظ
آواربرداری در مناطق زلزله زده اندیکا آغاز شد/ تسهیلات مسکن به زلزله زدگان اعطا می‌شود  حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: جدیدترین ارزیابی واحد‌های خسارت‌دیده اندیکا انجام شد و ۲  هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستا‌های  بر اثر زلزله دچار خسارت شدند و روند بازسازی این واحد‌های خسارت‌دیده از امروز آغاز می‌شود. او با بیان اینکه از این تعداد واحد‌ها نیز ۹۸۰ واحد به‌طور کامل تخریب شده که نیازمند احداث مجدد […]

 حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: جدیدترین ارزیابی واحد‌های خسارت‌دیده اندیکا انجام شد و ۲  هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی روستا‌های  بر اثر زلزله دچار خسارت شدند و روند بازسازی این واحد‌های خسارت‌دیده از امروز آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه از این تعداد واحد‌ها نیز ۹۸۰ واحد به‌طور کامل تخریب شده که نیازمند احداث مجدد دارند، چون بیشتر واحد‌ها به‌صورت سنگی هستند، افزود: مسیر بیشتر روستا‌ها و سایر مشکلات را از عمده‌ترین معضل برای آغاز بازسازی مناطق زلزله‌زده اندیکا صعب العبور است و انتقال مصالح ساختمانی به این مناطق سخت بوده و در حوزه اندیکا نیز مصالح ساختمانی لازم وجود ندارد.

جنتی با اشاره با اینکه بررسی‌های لازم برای آغاز احداث واحد‌های مسکونی در حال اجرا است تا کار بازسازی به‌سرعت شروع بشود؛ همچنین به دنبال الگوی ساخت‌وساز مسکن در این مناطق هستیم که این الگو مشخص شده است، تصریح کرد: این واحد‌ها باید آواربرداری شوند که این امر با کمک بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان ادامه داد: در این طرح شرایط به نسبت راحت‌تر است، چون در این زمینه بنیاد مسکن مقدماتی را فراهم می‌کند تا واحد‌های خسارت‌دیده نیز تکمیل و آماده بهره‌برداری شوند و پرداخت نوع اول تسهیلات پس از تصویب و ابلاغ آن از سوی دولت داده خواهد شد و یکسری تسهیلات و بلاعوض وجود دارد که به مردم داده می‌شود که از طریق آن کار بازسازی شروع کنند.

این مقام مسئول گفت: ضمانت در این‌گونه تسهیلات نیاز نیست، چون به‌صورت زنجیره‌ای است و در قالب گروه‌های سه نفره، متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند و درصورتی که مردم رضایت دهند واحد‌های مسکونی روستا‌های اندیکا تجمیع و یکجا ساخته خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار