گامی دیگر در راستای بازسازی قدیمی‌ترین واحد نیشکری ایران؛

عملیات کشت نیشکر در هفت‌تپه آغاز شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 4 آبان 1400 | 08:29 ق.ظ
عملیات کشت نیشکر در هفت‌تپه آغاز شد مدیرعامل کشت و صنعت هفت‌تپه از آغاز عملیات تهیه قلمه جهت کشت جدید نیشکر در مزارع این شرکت خبر داد.

محمد فتحی مکوند دیروز دوشنبه سوم آبان ماه با اعلام این خبر گفت: بخش عمده مزارع نیشکر این کشت و صنعت به علت خشکسالی و مسائل ناشی از مدیریت گذشته، آسیب جدی دیده است.

به گفته او، همزمان با عملیات تعمیر و بازسازی کارخانه تولید شکر، عملیات کشت نیشکر نیز به منظور احیای زمین های کشاورزی در حال انجام است.

مدیرعامل کشت و صنعت هفت تپه به میزان برداشت نیشکر در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: هفت هزار هکتار از زمین های کشاورزی هفت‌تپه زیر کشت نیشکر است که از این میزان بین چهار تا پنج هزار هکتار قابل برداشت است و پیش بینی می‌شود از در سال زراعی جاری ۳۰ هزار تن شکر تولید شود.

فتحی مکوندی افزود: تا زمان اتمام اورهال کارخانه، نیشکر برداشتی این کشت و صنعت برای عملیات استحصال به کشت و صنعت امام (ره) و دهخدا ارسال می شود.

ظرفیت اسمی تولید شکر در کشت و صنعت هفت تپه ۱۰۰ هزار تن در سال است اما به گفته مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تا رسیدن به ظرفیت اسمی حداقل سه سال زمان نیاز است.

این کشت و صنعت در ۱۸ مهر ماه در جلسه‌ای با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد.

پس از پرداخت کلیه حقوق‌های معوقه پرسنل شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، همزمان با عملیات اورهال کارخانه، عملیات تهیه قلمه نیشکر از مزارع به منظور کشت جدید آغاز شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار