خرید حمایتی محصول خرمای خوزستان کلید خورد

کشاورزنیوز
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 شهریور 1397 | 10:54 ق.ظ
خرید حمایتی محصول خرمای خوزستان کلید خورد کشاورزنیوز_آمادگی شبکه تعاون روستایی برای خرید حمایتی محصول خرمای استان خوزستان
به گزار ش خبرنگار،  مهدی صیاحی مدیر تعاون روستایی استان خوزستان با اشاره به خشکسالی و اثرات آن بر محصول خرمای استان خوزستان گفت: وزارت جهاد کشاورزی به منظور حمایت از تولید محصول خرما و حفظ نخیلات استان خرید حمایتی خرمای استان خوزستان را در دستورکار قرار داده است.

او گفت : کاهش دبی آب رودخانه که منجر به افزایش EC  آب و شوری گردیده است از سویی و پیش روی آب دریا در بستر رودخانه های کارون ، اروند رود و بهمنشیر از سویی دیگر باعث افت شدید کیفیت و کمیت آب دریافتی نخیلات شده و همچنین شرایط جوی باعث افت کمی و کیفی محصول خرمای استان گردیده است.

مدیر تعاون روستایی استان، ادامه داد: به همین دلیل مجموعه وزارت جهاد کشاورزی بر اساس وظیفه ذاتی خود و در راستای حمایت از تولید ملی محصول خرما و همچنین حمایت از نخلداران محترم استان با ورود به عرصه خرید این محصول مهم و تلاش در بهبود شرایط بازار و ارتقاء معیشت نخلداران به انجام وظیفه پرداخته است.

صیاحی افزود : اخرین بار در سال ۱۳۸۳ محصول خرمای استان به صورت تضمینی توسط دولت خریداری گردیدو پس از آن همه ساله با تعیین نرخ توافقی و بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا مبادلات بین نخلداران و خریداران انجام گرفته است و به عنوان مثال نرخ توافقی سال گذشته ۱۸ هزار ریال بوده است.

او اضافه کرد: امسال بر اساس مصوبات جلسات متعدد برگزار شده در ابتدا قیمت ۲۹هزار ریال به عنوان قیمت خرید توافقی برای هرکیلو گرم محصول خرمای درجه یک وبا احتساب ۳ هزار ریال هزینه سبد و حمل تعیین گردید و پس از آن با تصویب سیاست خرید حمایتی با حداقل قیمت خرید توافقی شاهد رونق بازار و افزایش محسوس  قیمت، در قیمت های پایه خرید خرما از نخلداران بوده‌ایم .

مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: درحال حاضر شبکه تعاون روستایی در شهرستان هایی که دارای محصول خرما می باشند از آمادگی لازم برای خرید محصول خرمای نخلداران عزیز برخوردار می باشد، و به محض وصول دستورالعمل اجرایی خرید عملیات خرید آغاز خواهد گردید.

او ابراز امیدواری کرد که نخلداران به تدریج و با سعه صدر نسبت به مراجعه به مراکز خرید و تحویل محصول خرمای تولیدی خود اقدام نمایند.

منبع:ایرنا

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار