آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 آبان 1400 | 08:35 ق.ظ
آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان ناظر گمرکات خوزستان با بیان این‌که رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان در حال کنترل و رو به کم شدن است، گفت: اکنون روند ترخیص کالای اساسی از بنادر و گمرکات استان تسریع یافته و مطلوب است.
 
آخرین وضعیت رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان

غلامرضا بلوطی‌میرزا در خصوص روند خروج کالای اساسی از بنادر، اظهار کرد: در حال حاضر روند خروج کالا از بنادر و گمرکات استان خوزستان، از تخلیه کالا پیشی گرفته است.  

وی افزود: در گذشته به دلیل کمبود کامیون، تعارضات به وجود آمده در تامین ارز، بالا بودن حجم تخلیه کالا در بنادر و … روند تخلیه از خروج کالا پیشی گرفته بود و این مساله باعث رسوب کالا در بنادر و گمرکات شده بود.

ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: راه اندازی سامانه بازارگاه که برای کنترل و نظارت بر توزیع کالای خارج شده از بنادر اجرایی شد یکی دیگر از عواملی بود که برای مدتی روند ترخیص کالا را زمانبر کرده بود.

بلوطی‌میرزا عنوان کرد: خوشبختانه با هماهنگی های انجام شده در سطوح مختلف کشور و استان، اکنون روند ترخیص کالای اساسی از بنادر و گمرکات استان تسریع یافته و مطلوب است.

وی افزود: میزان انباشت کالا در بنادر به اندازه ای است که هرچه قدر از آن تخلیه شود باز هم شاهد جایگزین شدن کالا به جای آن هستیم و به دلیل این شرایط،میزان انباشت کالا به تدریج کم خواهد شد.

ناظر گمرکات خوزستان عنوان کرد: اگر بخواهیم از میزان کالای انباشت شده در گمرکات و بنادر استان کم شود باید دو برابر تعداد کامیون ها را افزایش دهیم که ظرفیت چنین اقدامی وجود ندارد.

بلوطی‌میرزا گفت: خوشبختانه در حال حاضر روند تخلیه کالا از بنادر و گمرکات استان خوب است و بیشتر از آن چیزی که وارد بنادر می‌شود، شاهد خروج کالا از بنادر هستیم.

وی ادامه داد: رسوب کالا در بنادر و گمرکات خوزستان در حال کنترل و رو به کم شدن است. خوشبختانه روند تخلیه عادی است و در مقایسه با سال گذشته نیز بهبود یافته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار