۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عشایری خوزستان اختصاص یافت

تاریخ انتشار: چهارشنبه 5 آبان 1400 | 11:11 ق.ظ
۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عشایری خوزستان اختصاص یافت رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: امسال ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از سوی این سازمان برای طرح های عشایری استان خوزستان هزینه می شود. شاهپور علایی‌مقدم سه شنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق عشایری زلزله زده اندیکا با تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای کمک رسانی به عشایر زلزله زده این شهرستان بیان کرد : […]

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: امسال ۴۸۰ میلیارد ریال اعتبار ملی از سوی این سازمان برای طرح های عشایری استان خوزستان هزینه می شود.

شاهپور علایی‌مقدم سه شنبه شب در حاشیه بازدید از مناطق عشایری زلزله زده اندیکا با تشریح آخرین اقدامات انجام شده برای کمک رسانی به عشایر زلزله زده این شهرستان بیان کرد : براساس بررسی  انجام شده زلزله خسارت های زیادی به مناطق عشایر این شهرستان وارد کرده است.

وی با اشاره به کمک های ارسال شده به مناطق عشایری اندیکا افزود :  در پی زلزله اخیر حدود ۲ هزار تن نهاده دامی به این شهرستان اختصاص یافت که ۳۰۰ تن آن رایگان توزیع شد .

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت : علاوه بر پرداخت تسهیلات کم بهره امسال ۲ طرح راهسازی با اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان اندیکا اجرا می شود .

علایی مقدم ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته و توجه ویژه به مناطق عشایری اندیکا تلاش می شود تا کمبود های ناشی از زلزله در این مناطق برطرف شود .

وی همچنین گفت: گزارش این سفر به وزیر جهاد کشاورزی ارائه می شود تا از سر جمع اعتبارات وزارتخانه جهاد کشاورزی به عشایر منطقه زلزله زده اندیکا کمک شود .

رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود : بازگشایی و مرمت راههای عشایری شهرستان اندیکا در حال انجام است و بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار دیگر به این موضوع اختصاص یافت .

وقوع چند زمین لرزه پیاپی در هفته دوم و سوم مهرماه ۱۴۰۰ با شدت‌های مختلف که بیشترین آن ۵.۷ ریشتر بود، آرامش را از مردم شهرستان اندیکا به ویژه مرکز آن قلعه خواجه در شمال شرق خوزستان سلب کرد.

۳۹ هزار خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۷۰ هزار نفر پاییز و زمستان را  در خوزستان سپری می کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار