زیرساخت‌ها در مرزهای تجاری خوزستان برای توسعه صادرات ضعیف است

تاریخ انتشار: شنبه 8 آبان 1400 | 09:46 ق.ظ
زیرساخت‌ها در مرزهای تجاری خوزستان برای توسعه صادرات ضعیف است رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: زیرساخت‌ها و امکانات در مرزهای تجاری خوزستان برای توسعه صادرات و فعالیت‌های اقتصادی ضعیف است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: زیرساخت‌ها و امکانات در مرزهای تجاری خوزستان برای توسعه صادرات و فعالیت‌های اقتصادی ضعیف است.

امیر حسین نظری روز جمعه در نشستی با موضوع طرح آمایش سرزمین که با حضور دکتر تشکینی رییس مرکز مطالعات و پژوهش های بازرگانی وزارت صمت برگزار شد بیان کرد: اگر امکانات در مرزهای تجاری خوزستان تقویت شود شاهد افزایش صادرات و ارز آوری به استان و کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: در خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی در بخش تولید و صادرات وجود دارد که اگر تقویت نشوند تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف اقتصادی استان نخواهیم داشت.

نظری با بیان اینکه تجارت و صادرات، تولید را نجات می دهد گفت: یکی از راه های تجارت و صادرات مرزهای آبی است که متاسفانه در خوزستان زیرساخت ها و امکانات در بخش صادرات از این طریق ضعیف است.

وی با اشاره به مشکلات بر سر راه فعالیت معادن در خوزستان افزود: یکی از مشکلات عمده بر سر راه فعالیت معادن در خوزستان بحث جاده دسترسی است.

رییس سازمان صمت بیان کرد: برای ساخت جاده برای رونق فعالیت معادن در خوزستان نیاز به همکاری دستگاه های مربوطه است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: اولویت فعالیت صنایع در خوزستان در بخش فولاد، نفت و صنایع فلزی است که ۵۰ درصد این فعالیت ها در اهواز انجام می‌شود.

اخلاق محمدیان ادامه داد: در خوزستان ظرفیت های بسیار خوبی در بحث تهیه نقشه آمایش سرزمین وجود دارد که اگر مدیریت شود بستر برای سرمایه گذاری در استان بسیار فراهم خواهد شد.

وی افزود: اولویت فعالیت صنایع در خوزستان در بخش صنایع شیمیایی و فلزی است که در بیشتر شهرستان های استان فعال است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور هماهنگی در خصوص طرح آمایش سرزمین در سازمان صمت استان حضور یافت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار