افزایش ابتلا به کرونا در ۶ شهر خوزستان / لزوم افزایش واکسیناسیون بالای ۱۲ سال

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 آبان 1400 | 09:55 ق.ظ
افزایش ابتلا به کرونا در ۶ شهر خوزستان / لزوم افزایش واکسیناسیون بالای ۱۲ سال رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ابتلا به کرونا در شش شهر استان خوزستان خبر داد. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که روز گذشته (۸ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ادامه روند کاهشی بستری و فوت ناشی از کرونا در خوزستان، اظهار کرد: با […]

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از افزایش ابتلا به کرونا در شش شهر استان خوزستان خبر داد.

دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا که روز گذشته (۸ آبان‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به ادامه روند کاهشی بستری و فوت ناشی از کرونا در خوزستان، اظهار کرد: با این وجود، موارد ابتلا به بیماری در هندیجان، شادگان، آغاجاری، امیدیه، باغملک و هویزه افزایشی شده است که باید مراقبت بیشتری کنند.

وی افزود: در هفته گذشته بیماری در آغاجاری ۱۱۱ درصد و در هویزه ۳۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: در هفته گذشته ۲۰۳ بیمار مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند و مجموع فوتی‌های ناشی از ابتلا به کرونا نیز ۴۲ نفر بود.

وی در خصوص میزان پوشش واکسیناسیون بالای ۱۸ سال در حوزه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی خوزستان افزود: در حال حاضر در دانشکده علوم پزشکی بهبهان پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۸۶.۷ درصد و پوشش نوبت دوم ۶۲ درصد، در دانشکده علوم پزشکی شوشتر پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۷۶ درصد و نوبت دوم ۴۴ درصد، در دانشگاه علوم پزشکی اهواز پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۷۳ درصد و نوبت دوم ۴۶ درصد و در دانشگاه علوم پزشکی دزفول پوشش نوبت اول واکسیناسیون ۷۲.۲ و نوبت دوم ۴۹ درصد است اما پوشش نوبت اول واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی آبادان ۶۱ درصد و نوبت دوم ۳۲ درصد است که پایین است و حتی به حد نصاب استانی نیز نرسیده است.

ابول‌نژادیان گفت: در حال حاضر میانگین پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان ۷۲.۱ درصد و میانگین پوشش نوبت دوم ۴۵.۶ درصد است؛ میانگین کشوری پوشش نوبت اول ۷۸ درصد و نوبت دوم حدود ۴۸ درصد است.

وی افزود: پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۸ سال در ایذه، لالی، رامشیر، اندیکا، هویزه، باوی، شوش، حمیدیه، خرمشهر، دشت آزادگان، کرخه، کارون و شادگان پایین‌تر از ۷۰ درصد است. با این وجود، پوشش واکسیناسیون در شهرهای شادگان، کرخه، حمیدیه، اندیکا و دشت آزاداگان هنوز به ۵۰ درصد هم نرسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: پوشش واکسیناسیون در آغاجاری، بهبهان، ایذه، شرق اهواز و رامهرمز بالای ۸۰ درصد است.

وی بیان کرد: پوشش واکسیناسیون در کل جمعیت خوزستان ۵۳ درصد و بالای ۱۲ سال ۷۰.۷ درصد است. همچنین پوشش واکسیناسیون در مناطق شهری ۷۲ درصد و در روستایی ۵۶ درصد است.

ابول‌نژادیان افزود: پیشرفت روند واکسیناسیون در خوزستان در هفته گذشته به طور متوسط ۳ درصد بوده است.

وی تصریح کرد: در هفته گذشته با وجود اینکه قرار بود مدارس یک روز برای انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان تعطیل شوند، برخی شهرها از این فرصت استفاده نکردند. متوسط واکسیناسیون دانش‌آموزان استان خوزستان در یک هفته گذشته ۵.۸ درصد بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: ۶۹۷ تیم سیار واکسیناسیون در خوزستان فعال هستند که تاکنون ۳۰ هزار دوز واکسن به هم‌استانی‌ها تزریق کرده‌اند؛ عملکرد این تیم‌ها نیز نسبت به هفته‌های قبل کاهش واضحی داشته است.

وی بیان کرد: ۹۰ درصد جمعیت بالای ۵۰ سال خوزستان حداقل یک دوز واکسن را دریافت کرده‌اند اما مشکل واکسیناسیون در گروه افراد زیر ۵۰ سال است.

ابول‌نژادیان با اشاره به نقاط آسیب شهرهای مختلف در واکسیناسیون، گفت: پوشش واکسیناسیون در مدارس، روستاها و مناطق مختلف هر شهر مشخص شده است و باید در این نقاط بیشتر کار شود.

وی افزود: مدارسی داریم که هیچ کدام از دانش آموزان‌شان واکسن دریافت نکرده‌اند یا از ۹۵ دانش‌آموز مدرسه تنها یک دانش‌آموز واکسن دریافت کرده است که این مساله نشان از عدم ورود مدارس در این زمینه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: به طور مثال اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون یک هزار و ۹۳۸ نیرو دارد که یک هزار و ۵۷۱ نفر از این تعداد، واکسن دریافت کرده‌اند بنابراین ۳۶۷ نفر از معلمان کارون واکسن دریافت نکرده‌اند. زمانی که این معلمان واسکن تزریق نمی‌کنند نباید انتظار داشته باشیم که دانش‌آموزان را به تزریق واکسن ترغیب کنند.

وی با اشاره به برخی اقدامات که باید برای افزایش پوشش واکسیناسیون انجام شود، بیان کرد: باید با بسیج کلیه دستگاه‌ها و تعیین محدوده زمانی از شنبه تا جمعه، پوشش واکسیناسیون جمعیت بالای ۱۲ سال به ۸۰ درصد برسد.

ابول‌نژادیان گفت: لکه‌گیری خانه به خانه در مناطق شهری و روستایی با پوشش بالای ۸۰ درصد و تماس تلفنی و مشاوره تلفنی مراقبین سلامت با افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند برخی از اهداف و راهبردها در این زمینه هستند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار