اقدامات امور آب منطقه مرکز در تنش آبی سال ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: یکشنبه 9 آبان 1400 | 15:22 ب.ظ
اقدامات امور آب منطقه مرکز در تنش آبی سال ۱۴۰۰ مدیرامور آب منطقه مرکز اقدامات انجام شده در خشکسالی تابستان ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

عزیز ایزدیار گفت: در راستای اقدامات انجام شده در مدیریت خشکسالی تابستان ۱۴۰۰ باتوجه به اهمیت شرایط خشکسالی در استان خوزستان، امور آب مرکز که در ۴ شهرستان اهواز،حمیدیه،کارون و باوی مسئولیت حفاظت از منابع آب های سطحی و زیرزمینی را به عهده دارد از ابتدای سال جاری در فروردین فعالیت خود را شروع کرد.

وی افزود: از جمله اقدامات انجام شده این بود که با تمام مسئولین محلی که در ارتباط با موضوع کشاورزی فعالیت دارند، مکاتبات لازم انجام شد و ۱۳۳ جلسه توجیحی بصورت مستمر با کشاورزان، فرمانداران و بخشداران در مناطق تحت پوشش امور آب مرکز برگزار گردید.

مدیرامور آب منطقه مرکز بیان کرد: جهت آگاه سازی بهره‌برداران اخطاریه هایی به صورت فردی به آنها ابلاغ شد و همچنین تعداد ۲۶ بنر برای تبلیغات محیطی جهت فرهنگ سازی نصب و به کشاورزان مشاوره های لازم برای رعایت الگوی کشت در شرایط خشکسالی داده شد.

وی ادامه داد: در راستای اطلاعیه ها و اخطاریه هایی خشکسالی گروه های گشت و بازرسی به صورت مرتب به محل اعزام شدند تا کشاورزان محترم را از شرایط پیش‌رو آگاه کنند.

عزیز ایزدیار عنوان کرد: اقدامات و پیگیری‌های انجام شده از سوی امور آب مرکز باعث شد که سطح زیر کشت برنج به ۶۵ درصد سال قبل برسد اما با توجه به اینکه برنج یک کشت سودآور و پرطرفدار می باشد نیاز است که دیگر دستگاه های اجرایی در جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر همکاری بیشتری انجام دهند.

مدیرامور آب مرکز تصریح کرد: امور آب مرکز در راستای حفاظت از منابع آب استان و جلوگیری از برداشت های غیرمجاز با متخلفانی که اقدام به برداشت غیر مجاز کرده بودند با همکاری دستگاه‌های نظارتی و قضایی اقدامات قانونی را برای توقیف و جلوگیری از منصوبات برقی مانند موتور تلمبه ها و … در چهار شهرستان حمیدیه، اهواز، کارون و باوی انجام داد.

وی در پایان گفت: ما امیدواریم با تمام این اقدامات و فعالیت هایی که از سوی پرسنل امور آب مرکز و سازمان آب و برق خوزستان انجام شد باعث شود که در سال‌های آتی شاهد کاهش برداشت های غیر مجاز در سطح منطقه باشیم که این امر سبب حفاظت در منابع آبهای سطحی و زیرزمینی استان خوزستان می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار