توضیح شهرداری اهواز درباره هرس درختان کنوکارپوس در آستانه بارندگی

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 آبان 1400 | 09:40 ق.ظ
توضیح شهرداری اهواز درباره هرس درختان کنوکارپوس در آستانه بارندگی قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از هرس ۸۳ درصد درختان کنوکارپوس که به گل‌دهی رسیده‌اند، خبر داد. علیرضا حلاج، در خصوص وضعیت هرس درختان کنوکارپوس در آستانه آغاز بارندگی‌های پاییزی، اظهار کرد: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد درختان کنوکارپوس که در اهواز کشت شده‌اند در آیلندها و دیگر فضاها قرار دارند که به […]

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از هرس ۸۳ درصد درختان کنوکارپوس که به گل‌دهی رسیده‌اند، خبر داد.

علیرضا حلاج، در خصوص وضعیت هرس درختان کنوکارپوس در آستانه آغاز بارندگی‌های پاییزی، اظهار کرد: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد درختان کنوکارپوس که در اهواز کشت شده‌اند در آیلندها و دیگر فضاها قرار دارند که به صورت مستمر پرچین هستند و مرتب هرس می‌شوند و به گل‌دهی نمی‌رسند.

وی افزود: بخش عمده‌ای از درختان کنکوکارپوس اهواز نیز در حوزه شرکت نفت، دانشگاه چمران، شرکت توزیع برق و دیگر ارگان‌ها قرار دارند که هر ساله در حال هرس هستند.

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری اهواز با اشاره به تاکید و هشدار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص لزوم هرس درختان کنوکارپوس به منظور جلوگیری از بروز تنگی نفس پس از بارندگی گفت: دوستان علوم پزشکی اهواز فکر می‌کنند همه درختان کنوکارپوس به هرس نیاز دارند در حالی که سال گذشته ۷۰ هزار درخت از ۱۱۴ هزار درخت کنوکارپوس اهواز هرس شدند و دیگر امسال به هرس نیاز نداشتند.

حلاج با بیان اینکه درختانی که دو متر ارتفاع دارند به گل‌دهی نرسیده‌اند، افزود: معمولا درختانی که ارتفاع چهار تا شش متر دارند گل‌دهی دارند و باید هرس شوند.

وی بیان کرد: امسال ۴۰ هزار درخت کنوکارپوس در اهواز به هرس نیاز دارند که تاکنون ۸۳ درصد این درختان هرس شده‌اند و هرس مابقی درختان نیز در حال انجام است.

قائم مقام معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص تاثیر درختان کنوکارپوس در حملات تنفسی اهوازی‌ها در پی نخستین بارندگی پاییز، گفت: اساتید دانشگاه شهید چمران اهواز تاکید کرده‌اند که حملات تنفسی هیچ ارتباطی به هرس درختان ندارد اما ما به هرس درختان اجبار شده‌ایم که این کار هم در حال انجام است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار