لایروبی کانال اصلی شبکه آبیاری هندیجان به گام آخر رسید

تاریخ انتشار: سه شنبه 11 آبان 1400 | 17:25 ب.ظ
لایروبی کانال اصلی شبکه آبیاری هندیجان به گام آخر رسید مدیرعامل شرکت بهره برداری زهره و جراحی از تداوم عملیات لایروبی کانال اصلی شبکه آبیاری هندیجان خبر داد.

حمد دریس گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تعمیراتی، لایروبی کانال اصلی شبکه هندیجان از دو ماه گذشته شروع شده و رو به اتمام است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری زهره و جراحی ادامه داد: عملیات لایروبی در شبکه هندیجان با توجه به تازه تاسیس بودن شبکه برای اولین بار به صورت گسترده در دستور کار قرار گرفت که با تلاش مجدانه کارکنان واحد نگهداری و تعمیرات، این عملیات رو به اتمام است.

وی در تشریح دلایل انجام عملیات گفت: با توجه به اینکه آب مورد نیاز این شبکه از انتهای رودخانه زهره تامین می شود و شبکه های آبیاری پایین دست نسبت به انباشت لای مستعد تر هستند می بایست با دقت و حساسیت و صرف زمان بیشتری تحت عملیات لایروبی قرار گیرند.

دریس در ادامه گفت: طول کانال اصلی این شبکه بالغ بر ۱۴ هزار متر است که تا کنون ۹۰ درصد آن لایروبی شده است و طی روزهای آتی به پایان می رسد .

وی ادامه داد: این عملیات کمک حائز اهمیتی به تسهیل آب رسانی در شرایط تنش آبی می کند و بر طول عمر شبکه می افزاید.

در پایان خاطر نشان می شود شبکه آبیاری هندیجان در حد فاصل شهرستان امیدیه و هندیجان واقع شده که برای ۵۰ هزار هکتار زمین زراعی طراحی شده و تا کنون ۱۷ هزار هکتار از آن به بهره برداری رسیده است .


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار