عملیات ساخت سازه های چک ۲ و ۳ کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه به اتمام رسید

تاریخ انتشار: شنبه 15 آبان 1400 | 10:57 ق.ظ
عملیات ساخت سازه های چک ۲ و ۳ کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه به اتمام رسید مدیر عامل شرکت بهره برداری از سد،نیروگاه وشبکه های آبیاری زهره و جراحی از عملیات ساخت سازه های چک از کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه خبر داد.

حمد دریس گفت: بعد از مطالعات و بررسی های فنی به منظور جلب رضایت کشاورزان و توزیع عادلانه آب اقدام به تخریب، بازطراحی و ساخت مجدد دو سازه ی چک از کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه نمودیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی ادامه داد: سازه های چک ۲ و ۳ کانال اصلی شبکه شهید رجایی امیدیه در محدوده روستای امیرالمومنین به دلیل واگرایی خاک منطقه و در نظر نگرفتن این موضوع در زمان احداث سازه، دچار فرونشست و در نتیجه عدم آبگیری مناسب کانال های LC4 و LC3  و اختلال در امر توزیع بهینه آب می شد.

وی با بیان اینکه وظیفه این سازه های بتونی افزایش سطح ارتفاع آب و سپس انتقال به کانال های درجه دو است افزود: پس از مطالعات جامع، سازه های فرسوده را تخریب نموده و اقدام به زیرسازی آن با ملات تارد نمودیم. پس از زیرسازی عملیات نقشه برداری برای یافتن ارتفاع مناسب و طراحی نقشه عملیاتی صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت بهره برداری زهره و جراحی افزود: در این عملیات حدود ۲۰ نفر نیروی انسانی فعالیت نموده و تعداد ۸ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین حدود دو ماه به کار گرفته شدند.

وی در پایان گفت: حدود ۳۷۰ هکتار از اراضی شبکه شهید رجایی امیدیه از کانال های  LC4و LC3 آبگیری میکنند که امیدواریم با حل کامل مشکل آبگیری این کانال ها، شاهد افزایش بهره وری، سطح زیر کشت و رضایت کشاورزان زحمتکش منطقه باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار