تزریق روزانه حدود ۵۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 آبان 1400 | 09:29 ق.ظ
تزریق روزانه حدود ۵۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون روزانه حدود ۵۰ هزار نفر در خوزستان واکسن دریافت کرده که ۱۵ هزار نفر آنها دز اول و بقیه دریافت کننده دز دوم هستند. دکتر فرهاد ابول نژادیان روز دوشنبه در آیین “فصل نو، فصل همدلی، که به منظور معارفه و گرامیداشت دانشجویان نوحضور در دانشگاه علوم پزشکی […]

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: اکنون روزانه حدود ۵۰ هزار نفر در خوزستان واکسن دریافت کرده که ۱۵ هزار نفر آنها دز اول و بقیه دریافت کننده دز دوم هستند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز دوشنبه در آیین “فصل نو، فصل همدلی، که به منظور معارفه و گرامیداشت دانشجویان نوحضور در دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد بیان کرد: معتقدیم کیفیت آموزش در فضای مجازی نمی‌تواند معادل کلاس حضوری و بهره‌گیری از حضور اساتید و اعضای هیات علمی باشد.

وی افزود: حضور دانشجویان در دانشگاه، باعث نشاط و انگیزه در فضای آموزشی و تحصیلی شده و زنده بودن دانشگاه به حضور دانشجویان وابسته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: با توجه به شرایط مطلوب خوزستان به لحاظ کرونا، تصمیم گرفتیم که دانشجویان ورودی تا سال ۱۳۹۹ به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شده و دانشجویان ورودی سال ۱۴۰۰ به صورت مجازی، فضای آموزش را دنبال کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۷۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال خوزستان واکسینه شده‌اند، اگرچه این عدد برای جامعه شهری حدود ۷۹ درصد است.

ابول نژادیان گفت: حضور ما در این لحظه و در این مکان، مرهون تلاش و کوشش مدافعان سلامت است که اگر نبودند، این مهم اتفاق نمی‌افتاد.

وی افزود: شما دانشجویان مسیر مدافعان سلامت را شروع کرده‌اید و باید بدانید که دانشگاه‌های علوم پزشکی و مدافعان سلامت، در ۲ سال گذشته سنگ زیرین آسیاب بوده‌اند و وظیفه اصلی آنها حفظ سلامتی مردم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان کرد: از تمام دانشجویان انتظار می‌رود شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در کلاس‌ها، کارگاه‌ها، فضای آموزشی و خوابگاه‌ها رعایت کنند و در صورت مشاهده علایم بیماری هر چه سریع‌تر خود را از فضای جمعی دور کرده تا سلامتی خود و دیگران را حفظ کنند.

وی خطاب به دانشجویان تازه وارد گفت: توجه به آموزش و تحصیل به عنوان اولویت‌ اصلی، اهتمام خاص به مسایل دینی و مذهبی برای عبور آسان از دوران پر تلاطم دانشجویی و توجه ویژه به ورزش و سلامت جسمی سه راهبرد مهم برای دانشجویان است که آنها را در مسیر متعادل و مطلوب قرار می دهد.

تحصیل ۱۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ابول نژادیان ادامه داد: برای نخستین بار در سال ۱۳۹۹ حدود ۷۰ دانشجوی خارجی و تا به الان حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی در مقاطع مختلف تحصیلی از قبیل دکترای عمومی، دستیاری تخصصی، پی اچ دی، کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پذیرش شده و مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: با توجه به حضور تیم مجرب دانشگاه، تلاش بر این است در ارزیابی دانشگاه‌های جهان که دی امسال انجام می شود به رتبه کمتر از یک هزار و ۵۰۰ برسیم؛ همچنین قرار گرفتن در بین ۵۰۰ دانشگاه اول دنیا از دیگر اهداف ما است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشجویان باید سعی کنند علاوه بر جذب در مراکز تحقیقاتی، پژوهش کردن و مقاله نویسی را یاد گرفته و با شرکت‌های دانش‌بنیان ارتباط برقرار کنند تا یک شخصیت علمی چند وجهی داشته باشند.

رتبه سال ۹۸ دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جهان، ۲ هزار و ۱۸۰ بود که اکنون به رتبه یک هزار و ۶۰۰ رسیده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار