رییس سازمان صمت خوزستان:

صادرات کالای غیرنفتی از خوزستان ۱۰۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: شنبه 22 آبان 1400 | 09:10 ق.ظ
صادرات کالای غیرنفتی از خوزستان ۱۰۲ درصد افزایش یافت  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از صادرات ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار محصولات غیرنفتی از مرزهای خوزستان خبر داد.
 
صادرات کالای غیرنفتی از خوزستان ۱۰۲ درصد افزایش یافت

امیرحسین نظری با اشاره به صادرات غیرنفتی از مرزهای خوزستان اظهار کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۶.۸ میلیون تن کالای غیر نفتی به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از مرزهای خوزستان صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۲۲ درصد و از نظر ارزشی ۱۰۲ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه ۲۵ درصد از کل صادرات از مرزهای خوزستان به کشور عراق بوده است، گفت: صادرات به کشور عراق در ۶ماه نخست امسال حدود ۶۳۰ میلیون دلار و معادل ۲۵ درصد از کل صادرات از مرزهای خوزستان است.

نظری در خصوص مرزهای صادراتی خوزستان عنوان کرد: بیشترین صادرات انجام شده در نیمه نخست امسال به ترتیب از مرز شلمچه، بندر امام خمینی (ره) و مرز چذابه انجام شده است.

وی افزود: محصولات پتروشیمی، مصالح ساختمانی، محصولات کشاورزی، فلزی و شیمیایی از جمله مهمترین اقلام صادراتی از خوزستان به کشورهای هدف هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار