ذخیره سازی ۵ هزار تن برنج وارداتی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 آبان 1400 | 08:56 ق.ظ
ذخیره سازی ۵ هزار تن برنج وارداتی در خوزستان مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ذخیره سازی ۵ هزار تن برنج دانه بلند هندی در انبارهای غله استان خبر داد. امید جهان نژادیان اظهار کرد: ۵ هزار تن برنج دانه بلند هندی پس از ورود به استان در انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ذخیره سازی شد. وی افزود: انبارهای […]

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از ذخیره سازی ۵ هزار تن برنج دانه بلند هندی در انبارهای غله استان خبر داد.

امید جهان نژادیان اظهار کرد: ۵ هزار تن برنج دانه بلند هندی پس از ورود به استان در انبارهای اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان ذخیره سازی شد.

وی افزود: انبارهای این اداره کل مملو از برنج و شکر بوده و هیچگاه در تامین و توزیع کالاهای اساسی دچار کمبود نشده ایم و با توجه به رفع ممنوعیت واردات برنج در کشور بزودی شاهد ورود کشتی های حامل برنج در بندر امام خمینی (ره) خواهیم بود.

جهان نژادیان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۴هزار و ۴۰۰ تن برنج وارداتی به منظور تنظیم بازار از محل انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان توزیع و در اختیار شهروندان عزیز خوزستانی قرار گرفته است.

وی افزود: پیش بینی های لازم برای جبران کاهش تولید برنج از محل موجودی ذخایر راهبردی کشور به عمل آمده و از طریق توزیع مداوم و پیوسته این کالای استراتژیک، شرایط مطلوب و پایداری در کشور و استان خوزستان به وجود آمده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در خصوص آغاز مرحله جدید توزیع برنج های وارداتی در انبارهای غله استان گفت: در حال حاضر به صورت روزانه از طریق مجوزهای صادر شده توسط سازمان صمت استان، میزان مناسبی از برنج های وارداتی در اختیار مراکز پیش بینی شده، قرار گرفته است و در صورت نیاز مرحله جدید توزیع نیز از طریق مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صمت، آغاز و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

جهان نژادیان تصریح کرد: کلیه اقلام تنظیم بازاری شامل برنج و شکر از طریق شبکه های توزیع منتخب نظیر فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی ها در اختیار شهروندان قرار گرفته خواهد شد.

وی در خصوص وضعیت ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی در کل کشور گفت: ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی نظیر گندم، برنج، شکر و روغن خام با توجه به برنامه ریزی و در دستور کار قرار گرفتن تنظیم بازار، در حد مطلوب و قابل قبول است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار