فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان:

بسیج در موضوعات مختلف جامعه نقش آفرینی می‌کند

تاریخ انتشار: شنبه 29 آبان 1400 | 08:56 ق.ظ
بسیج در موضوعات مختلف جامعه نقش آفرینی می‌کند سردار شاهوار پور گفت: بسیج در موضوعات امنیتی و دفاعی و حوادث مختلفی نظیر سیل و زلزله نقش آفرینی می‌کند.

سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بسیج یک نهاد مردمی است که در تمامی لایه‌های جامعه و عرصه‌های حساس حضوری فعال داشته و این حضور با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی همراه است و در موضوعات امنیتی و دفاعی و حوادث مختلفی نظیر سیل و زلزله نقش آفرینی می‌کند در حالی که در زمان بحران‌ها امکان سازماندهی بسیار دشوار است؛ ماهیت وجود بسیج برای خروج از بحران بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

او افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردم پایه بود که با حضور پرشور اقشار مختلف در صحنه شکل گرفت و این درحالی است که بسیاری از انقلاب‌ها در جهان، تا این اندازه با پشتوانه مردمی همراه نبودند و در آن دوران انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی نیازمند وجود نهادی بود که بتواند از این رسالت بزرگ صیانت کند که امام خمینی (ره) با تدبیر و آینده‌نگری، دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.

سردار شاهوار پور با بیان اینکه بسیج مختص رده سنی خاصی نیست و تمامی اقشار مختلف جامعه در این نهاد مردمی حضور دارند و هر یک به نوبه خود بر اساس تخصص و توانمندی‌های خود به جامعه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از هر زمانی به بسیجیان احساس نیاز شد و آن‌ها در مقابله با رژیم بعث پیشتاز بودند و حتی در پشت جبهه نیرو‌های بسیج همچون بسیج خواهران، پشتیبان سایر رزمندگان حاضر در میدان‌های جنگ تحمیلی بودند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: مساجد محلات یکی از ظرفیت‌های مناسبی بود که مردم در دوران دفاع مقدس به این مکان‌ها مراجعه کرده و آمادگی خود را برای حضور در میدان‌های نبرد اعلام می‌کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم در دوران دفاع مقدس دفاع از این نظام اسلامی و سرزمین را جزو تکلیف خود می‌دانستند و به صورت داوطلب در میدان‌های نبرد حضور یافتند و همین امر باعث شد سپاه با سازماندهی بهتر از نیرو‌های بسیج برای یک کار بزرگ و حرکتی عظیم استفاده کند.

او گفت: خط مقدم حساس‌ترین، مهمترین و سرنوشت سازترین منطقه در جبهه بود که بسیجیان به صورت مستقیم با دشمن درگیر بودند و نقش برجسته‌ای نیز در پیروزی در عملیات‌های مختلف ایفا کردند و یکی از مشکلات ما در ابتدای جنگ تحمیلی نداشتن تجهیزات کافی برای بسیجیان و رزمندگان داوطلب بود و تنها همان روحیه بسیجی و انقلابی بود که مردم را با دست خالی به این میدان سخت هدایت کرده بود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: صدام به عنوان دشمن و متجاوز به خاک ایران اسلامی، بار‌ها به توانمندی نیرو‌های بسیج در دوران دفاع مقدس اعتراف کرده بود و گفته بود که ایران دارای نیرو‌هایی است که از هیچ تهدید و نبردی هراس ندارند و علاوه بر حضور رزمندگان در صحنه‌های نبرد، بانوان نیز به عنوان پشتیبان در این میدان حضور داشتند و نقش آن‌ها کمتر از بسیجیان در خط مقدم نبود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور ادامه داد: تهیه لباس و خوراک برای رزمندگان و فعالیت‌های فرهنگی از دیگر اقداماتی بود که توسط مردم و به ویژه بانوان پشت جبهه‌ها برای تقویت روحیه رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها انجام می‌شد و در دوران دفاع مقدس کمک به بیمارستان‌ها و کادر درمان یکی دیگر از خدماتی بود که بانوان توانمند ما انجام می‌دادند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار