هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر به زیر کشت گندم رفت

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 آذر 1400 | 10:56 ق.ظ
هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر به زیر کشت گندم رفت مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: هفت هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خرمشهر در سال زراعی جاری به زیرکشت گندم رفت.

ناجی شهیب‌زاده بیان کرد:پنج هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، یکهزار و ۳۰۰ هکتار از زمین‌های شلمچه و ۷۰۰هکتار در حفارشرقی خرمشهر به کشت گندم از نوع مهرگان، چمران۲ و براته اختصاص یافته است.

وی از پیش‌بینی برداشت ۱۹ هزار تن گندم در سال زراعی جاری در خرمشهر اشاره کرد و افزود: در سال زراعی گذشته ۱۸ هزار و ۵۰۰ تن گندم از سطح ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی غرب کارون، حفارشرقی و شلمچه برداشت و به ۲ مرکز خرید کفیشه و کارخانه آرد خرمشهر تحویل داده شد.

شهیب‌زاده تعداد بهره برداران خرمشهری را ۷۴۷ نفر بیان کرد و گفت: امسال دولت برای حمایت از گندمکاران طرح خرید سلف کود مورد نیاز و بیمه کشاورزان را تقبل کرده و مقدار هزینه کشت گندم را از سود محصول گندم دریافت خواهد کرد. وی ادامه داد: تاکنون با ۶۱۶ گندم کار خرمشهری قرارداد طرح خرید سلف گندم منعقد شده است.

وی افزود: امسال به دلیل شوری و پایین بودن کمی و کیفی آب، کشت گندم در خرمشهر به تاخیر افتاد و گندمکاران این شهرستان از ابتدای آذر اقدام به کشت کردند.

خرمشهر بیش از ۴۰ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار