سوددهی نیشکر علیرغم بحران‌ها نشانگر مدیریت هماهنگ و کار تیمی همدلانه است

تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 آذر 1400 | 10:17 ق.ظ
سوددهی نیشکر علیرغم بحران‌ها نشانگر مدیریت هماهنگ و کار تیمی همدلانه است حسین پناهیان: در شرکت توسعه نیشکر سرمایه کارشناسی عظیمی وجود دارد که با عشق و علاقه کار می‌کنند و ان شاء الله بتوانیم بهره‌برداری بیشتری از این ظرفیت و سرمایه انسانی بکنیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با اشاره به عبور موفقیت‌آمیز شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی از شرایط سخت همچون سیل و خشکسالی، سوددهی این شرکت علیرغم بحران‌ها را نشانگر مدیریت هماهنگ و کار تیمی همدلانه عنوان کرد.
حسین پناهیان در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف شرکت خمیرمایه و الکل رازی گفت: سوددهی نیشکر با وجود گذراندن وضعیت سیل و خشکسالی واقعاً قابل تقدیر و ستایش است و روند فعلی شرکت صعودی و دارای رشد است که طبیعتاً نتیجه یک مدیریت هماهنگ، کار تیمی همدلانه و روابط درست و تعریف شده‌است.
شرکت مدیریت طرح و توسعه آینده پویا که از هلدینگ های زیر مجموعه بانک ملی می باشداز سهامداران شرکت نیشکر و صنایع جانبی است که خود ۳۴ شرکت را به صورت هلدینگی اداره می‌کند و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف مهم‌ترین موضوع فعالیت آن عنوان شده‌است.
وی افزود: علاوه بر دارایی‌های مادی زیادی که در نیشکر وجود دارد، واقعاً سرمایه کارشناسی عظیمی وجود دارد که با عشق و علاقه کار می‌کنند و ان شاء الله بتوانیم بهره‌برداری بیشتری از این ظرفیت و سرمایه انسانی بکنیم.

روابط خوبی از طریق خلق زنجیره ارزش در نیشکر ایجاد شده‌است
مدیرعامل شرکت آینده پویا در ادامه گفت: نیشکر یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های در اختیار ۳ سهامدار (بانک ملی، بانک صادرات و وزارت جهاد کشاورزی) که ظرفیت تولید بسیار زیادی برخوردار است، همچنین روابط خوبی از طریق خلق زنجیره ارزش در شرکت‌های نیشکری ایجاد شده‌است که باید در جایی نشان داده شود.
طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۱، بانک‌های ملی و صادرات ایران در هشتاد درصد سرمایه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی (هر یک معادل چهل درصد از سهام) مشارکت حقوقی دارند.

سطح کارشناسی و روحیه تفاهم و تلاش در بین پرسنل نیشکری قابل توجه است
پناهیان تأکید کرد: واقعاً از دیدن سطح کارشناسی و روحیه تفاهم و سرزندگی در بین پرسنل نیشکری و نیز تلاش برای رسیدن به اهداف مختلف شرکت لذت بردم؛ بنابراین تفاهم در سطح مدیریت آن موج می‌زند و امیدواریم بتوانیم روحیه تفاهم، تعاون و همکاری موجود را تقویت کنیم.

هیچ شرکتی به غیر از نیشکر اهلیت تمشیت امور هفت تپه را ندارد
این مقام مسئول با اشاره به واگذاری شرکت کشت و صنعت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و احیای آن در مدت کوتاه اظهار کرد: از آنجایی که هفت تپه یک بحث ملی است هیچ شرکتی به غیر از نیشکر اهلیت تمشیت امور شرکت هفت تپه را ندارد، منتهی روابط بین این دو شرکت باید براساس قانون تجارت و مقررات مربوطه شفاف و مطلوب و چارچوب آن از لحاظ قانونی مشخص شود

ارزش‌های نهفته نیشکر از طریق تابلوی بورس به منصه ظهور می‌رسند
پناهیان با بیان این که شرکت توسعه نیشکر یکی از سرمایه‌های ملی که در اختیار بانک صادرات، بانک ملی و وزارت جهاد کشاورزی است، تأکید کرد، نکته مهمی که وجود دارد این است که این مجموعه بزرگ با پتانسیل بسیار زیاد و باتوجه به خلق زنجیره ارزشی که در بخش‌های مختلف به واسطه تفکر استراتژیک توانسته این قابلیت‌ها را به منصه ظهور برساند.
وی افزود: شرکت توسعه نیشکر یک دارایی بسیار ارزشمندی است و اجماع و توافق بین سهامداران بر این اساس است که شرکت باید به نحو مطلوب بتواند ارزش واقعی خود را پیدا کند و تا زمانی که شرکت خارج از بورس باشد ارزش‌های نهفته آن امکان شکوفایی را ندارد. وقتی شرکت تبدیل به یک مجموعه بورسی شود علاوه بر مجموعه نظارت‌هایی که صورت می‌گیرد، نظارت سازمان بورس نیز خواهد بود، بدین ترتیب چشم سومی نیز عملاً روی فعالیت‌های شرکت خواهد بود.

سهام ترجیحی در اختیار کارکنان شرکت نیشکر قرار می‌گیرد
مدیرعامل شرکت آینده پویا معتقد است: یکی از بحث‌هایی که به صورت جدی دنبال می‌کنیم این است که سهام ترجیحی در اختیار کارکنان شرکت نیشکر قرار گیرد و خودشان به عنوان سهامداران شرکت مشارکت داشته باشند. ارزش واقعی نیشکر روی تابلوی بورس مشخص می‌شود و براساس آن معیارهای لازم، ارزیابی عملکرد و پتانسیل‌های سرمایه گذاران به کمک نیشکر بیایند.

برای تأمین منابع نقدی مورد نیاز تلاش می‌کنیم
وی در پایان گفت: از محدودیت‌های عمده ای که در این شرکت وجود دارد این است که اگر قرار است ما افزایش سرمایه بدهیم، سرمایه گذاران نمی‌توانند آورده نقدی برای شرکت ایجاد کنند، لذا برای تأمین منابع نقدی مورد نیاز تلاش می‌کنیم و در حال طی کردن این مسیر هستیم.
گفتنی است در این بازدید که یکشنبه (۷ آذر ۱۴۰۰) انجام شد، با حضور و همراهی دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی صورت گرفت و دکتر ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر با تشریح فعالیت‌های شرکت، به پتانسیل‌های موجود در آن اشاره کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار