کنگره ۲۶ هزار شهید استان خوزستان سال آینده برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آذر 1400 | 09:20 ق.ظ
کنگره ۲۶ هزار شهید استان خوزستان سال آینده برگزار می‌شود فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان گفت: با توجه به سهم بالای استان خوزستان در تقدیم شهیدان والامقام و نقش اثرگذار خوزستانی‌ها در دفاع مقدس بنا شد تا سال آینده کنگره‌ ۲۶ هزار شهید در این راستا برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری جلسه برگزاری کنگره سرداران و ۲۶ هزار شهید استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوعاتی که هم اکنون در جمع مسئولان استانی مطرح شد، مرتبط با فرهنگ قرآن، اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، احیای فرهنگ ایثار و شهادت بود.

وی در مورد موضوعات مطرح شده در این جلسه بیان داشت: برگزاری کنگره مقاومت در قرآن کریم، اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و دهه فاطمیه،  فعال‌سازی هر چه بهتر یادمان شهدای هویزه در روزهای مختلف به ویژه هنگام حضور راهیان نور و کنگره ۲۶ هزار شهید استان خوزستان در سال صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان عنوان داشت: صحبت‌ها و تقسیم کارهای مقدماتی در این جلسه صورت گرفت و بنا شد تا کارگروه و کمیته‌های مختلف بتوانند بسترسازی‌های لازم را جهت برگزاری این ۳ برنامه صورت دهند.

امام جمعه اهواز استان خوزستان را استان مقاومت و دروازه ورود تشیع به ایران دانست و تصریح کرد: استان خوزستان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه فرهنگی است که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد اتفاق‌های خوبی در این زمینه باشیم.

در ادامه صادق خلیلیان استاندار خوزستان در زمینه برگزاری این کنگره افزود: بزرگداشت یاد و راه شهدا وظیفه‌ای ملی است و خوزستان دین بزرگی بر گردن کشور دارد.

وی ادامه داد: باید افزون بر زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا آن‌ها را به عنوان الگویی عملی در زمینه اداره کشور در نظر داشته باشیم.

استاندار خوزستان گفت: انتقال فرهنگ شهادت و آنچه که به عنوان اصول انقلاب اسلامی می‌شناسیم به نسل بعدی به عنوان مدیران بعدی انقلاب ضروری است. 

خلیلیان ابراز داشت: همه دستگاه‌های حاکمیتی و دولتی پای کار خواهند آمد تا بتوانیم به یاری خدا این اعمال را محقق کنیم.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان در مورد مدیریت یادمان شهدای هویزه اظهار داشت: در این راستا تصمیمات خوبی جهت تشدید اقدامات فرهنگی گرفته شد.

وی در رابطه با کنگره شهدای والامقام خوزستانی بیان داشت: با توجه به سهم بالای استان خوزستان در تقدیم شهیدان والامقام و نقش اثرگذار خوزستانی‌ها در دفاع مقدس بنا شد تا سال آینده کنگره‌ای در این راستا برگزار شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار