ورود اتباع خارجی از مرزهای خوزستان بدون انجام تست ممنوع است

تاریخ انتشار: دوشنبه 15 آذر 1400 | 11:28 ق.ظ
ورود اتباع خارجی از مرزهای خوزستان بدون انجام تست ممنوع است رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا زمانی که جواب تست منفی مسافران خارجی داده نشده است اجازه خروج از کشتی را نداشته و رویداد برای آنها صادر نمی‌شود.

فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشورها براساس دستورالعمل وزارت بهداشت در مرز‌های هوایی، دریایی و زمینی به سه دسته، پرخطر و سایر کشور‌ها تقسیم شده‌اند.

وی افزود: کشور‌های ویژه کشور‌هایی هستند که گردش بالای سویه جدید در آنها وجود دارد  که عمدتا آفریقایی هستند از جمله بوتسوانا، لسوتو، مالوی، موزابیک، آفریقایی جنوبی، نامبیا و زیمباوه هستند ورود افراد که به چه صورت مستقیم و غیر مستقیم  در حال حاضر ورودشان به کشور ممنوع است و هموطنانی که از این کشورها وارد کشور می‌شوند باید ۱۴ روز در قرنطینه و دارای  تست منفی پی سی آر باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: کشور‌های پر خطر کشور‌هایی هستند که  سویه اومیکرون در آنجا شناسایی شده است که باید به هنگام ورود به کشور حتما دو نوبت واکسن خود را دریافت و تست منفی پی سی آر داشته باشند و همکاران بهداشت ما صلاح بدانند باید تست مجدد بدهند و سوم سایر کشور‌ها هستند.

وی با اشاره به خبری در خصوص ورود برخی اتباع کشور‌های آفریقایی به بندر امام خمینی بدون دریافت تست منفی پی سی آر، ادامه داد: این افراد از اتباع کشور‌های هند، پاکستان و مصر بودند و از دیگر کشورها بودند که بدون اینکه منتظر تست منفی پی سی آر باشند، روادید برای آن‌ها صادر شده که وارد بندر امام خمینی شوند تا از آنجا به فرودگاه بین المللی امام خمینی رفته و از کشور خارج بشوند.

فرهاد ابول نژادیان تصریح کرد: در این خصوص تذکر در ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان داده شد که حتی افرادی که از سایر کشورها بودند و همکاران ما از آنها تست گرفتند تا زمانی که جواب تست منفی آنها داده نشده است اجازه خروج از کشتی را نداشته و رویداد برای آنها صادر نشود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار