رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان:

با روش‌های صحیح می‌توان خسارات حاصل از خشکسالی را کاهش داد

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 آذر 1400 | 11:12 ق.ظ
با روش‌های صحیح می‌توان خسارات حاصل از خشکسالی را کاهش داد رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به تاثیر خشکسالی بر تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و از ضرورت واگذاری تصدی‌گری آب و خاک بخش کشاورزی به این سازمان سخن گفت. آرش آقاپور زنگنه با بیان این که هدف از این تصدی‌گری را تولید محصولات بر اساس وضعیت خشکسالی موجود عنوان کرد و […]

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به تاثیر خشکسالی بر تولید محصولات کشاورزی اشاره کرد و از ضرورت واگذاری تصدی‌گری آب و خاک بخش کشاورزی به این سازمان سخن گفت.

آرش آقاپور زنگنه با بیان این که هدف از این تصدی‌گری را تولید محصولات بر اساس وضعیت خشکسالی موجود عنوان کرد و گفت: به دلیل کاهش بارندگی‌ها، خشکسالی اجتناب ناپذیر است و تنها با تصمیم گیری روش‌های صحیح می‌توان خسارات حاصل از آن را کاهش داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور، گفت: این سفرها به منظور بازدید و ارزیابی وضعیت دفاتر خدمات کشاورزی نظام مهندسی کشاورزی صورت گرفت و در ماه‌های آینده نیز از سایر مراکز تداوم دارد.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان هدف از این بازدیدها را بررسی شیوه‌های افزایش بهره‌وری تولید و رفع موانع بر سر راه کشاورزان عنوان کرد.

آقاپور در ادامه با اشاره به جایگاه نخست خوزستان در تولیدات کشاورزی اظهار داشت: ۱۳ درصد کل انواع محصولات زراعی و باغی کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌ شود لذا اجرای سیاست راهبردی سهم‌بری دانش از تولید منجر به کسب سود برای تولید کننده و اعضای سازمان می‌شود.
وی با بیان اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در توسعه کشاورزی، بیان داشت که توسعه فعالیت‌های کشاورزی در راستای توسعه پایدار، منجر به ایجاد زمینه‌های شغلی جدید در بخش کشاورزی می‌شود.

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی منابع طبیعی خوزستان در پایان مراکز خدمات کشاورزی را محل انتقال و اشاعه ی فناوری های جدید در حوزه کشاورزی، تولیدات دامی و شیلات عنوان کرد.

گفتنی است در یک ماه اخیر رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور به همراه هیات همراه از مراکز خدمات کشاورزی شهرستان دزفول و آبادان بازدید کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار