اصلاح طرح آب بندی نیدل ولو های واحدشماره ۳ نیروگاه سدکارون۳ انجام شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 29 آذر 1400 | 09:53 ق.ظ
اصلاح طرح آب بندی نیدل ولو های واحدشماره ۳ نیروگاه سدکارون۳ انجام شد مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد ونیروگاه کارون ۳ از اصلاح طرح آب بندی نیدل ولو های واحد شماره ۳ این نیروگاه خبرداد.

“سید حمید صالحی” ضمن اعلام این خبر گفت: بعلت نشتی داخلی در مجموعه ی سیلندر و پیستون نیدل ولو بای پاس شیرپروانه ای واحد مذکور، افت فشار در سیستم تامین فشار ایجاد شده و بدنبال آن باعث استارت و استاپ های مکرر پمپ های هیدرولیک تامین فشار می گردید.

” صالحی ” افزود: پس از دمونتاژ و بررسی های لازم در برنامه تعمیرات سالیانه واحد شماره ۳ نیروگاه، کارشناسان متوجه مشکلاتی از قبیل آسیب دیدن کروم سطوح سیلندر و راد پیستون گردیدند که ناشی از اشکال در طراحی و انتخاب نوع مکانیزم آب بود که در نهایت با بازطراحی یک مکانیزم آب بند جدید و ایمن (بکارگیری پکینگ های چند لایه ی آب بند درون شیار کپ ها و رینگ آب بند متال برنز روی پیستون) اشکال مورد نظر برطرف شد.

“رضا پورسعید” معاون فنی و مهندسی سد و نیروگاه کارون۳ نیز در این زمینه یادآوری گفت: با توجه به خوردگی شدید فلز زیر لایه ی کروم مربوط به سیلندر و از دست دادن حالت دایره ای قطعه، اقدام به تعویض سیلندر با کروم کاری مجدد گردید و تجهیز مذکور پس از مونتاژ و پاس نمودن تست های لازم از جمله تست فشار و تست آب بندی، توسط واحد مکانیک نیروگاه در محل مربوطه نصب و آماده بهره برداری گردید.

وی در خصوص اهمیت عملیات انجام شده،بیان کرد: با اصلاح طرح مذکور به دستاوردهای مهمی از قبیل مانع شدن اتلاف مالی و جلوگیری از مستهلک شدن تعداد ۱۶ عدد پمپ و همچنین حفظ و پایداری تجهیزات اصلی واحدها رسیدیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار