تحقق رشد اقتصادی ۱۰.۵ درصدی برای خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 30 آذر 1400 | 10:30 ق.ظ
تحقق رشد اقتصادی ۱۰.۵ درصدی برای خوزستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان از هدفگذاری دولت در بودجه سال ۱۴۰۱ برای رشد اقتصادی ۱۰.۵ درصدی استان خوزستان خبر داد.

مهرداد نیکو رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: نرخ رشد اقتصادی درنظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱ کل کشور هشت درصد تعیین شده که با توجه به ظرفیت‌های موجود خوزستان، این نرخ ویژه استان ۱۰.۵ درصد هدفگذاری شده است.

او ادامه‌داد: باتوجه به تصویب آیین‌نامه اجرایی ارتقای برنامه بهره وری  باید یک سوم آن (۳.۵ درصد) از طریق بهره‌وری انجام شود تهیه برنامه بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خوزستان به صورت تفکیک شده در دستور کار کمیته بهره‌وری استان قرار دارد.

نیکو افزود: دستگاه‌های اجرایی موظف شدند که برنامه بهره‌وری برای خود تهیه کنند گفت: در همین زمینه از دستگاه‌های اجرایی خواسته شد تا نسبت به ارائه برنامه‌های خود در این رابطه اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان اضافه کرد: تاکنون از بین ۹۰ دستگاه اجرایی استان، ۱۰ دستگاه دولتی برنامه‌های خود را ارائه کرده‌اند که این برنامه‌ها پیش از تصویب به بازنگری و بررسی بیشتر نیاز دارند و دستگاه‌های اجرایی استان، فاقد برنامه ارتقای بهره‌وری هستند.

این مقام مسئول گفت: مطابق با قانون بودجه ۱۴۰۰، دستگاه‌هایی که برنامه بهره‌وری تهیه کرده باشند، تا سقف سه درصد از بودجه هزینه‌ای آن‌ها باید به تحقق این برنامه اختصاص پیدا کند.

او می گوید موضوع بهره‌وری از زمان ابلاغ برنامه چهارم توسعه به عنوان یکی از موضوعات توسعه‌ای کشور مدنظر قرار گرفت، اما بطور مشخص، در ماده سه برنامه توسعه ششم (سال ۱۳۹۶)، این موضوع یکی از گزینه‌های رشد اقتصادی برای کشور درنظر گرفته شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار