پیگیری پرداخت خسارت‌های ناشی از سیلاب به صنعت توسعه نیشکر

تاریخ انتشار: دوشنبه 6 دی 1400 | 08:48 ق.ظ
پیگیری پرداخت خسارت‌های ناشی از سیلاب به صنعت توسعه نیشکر نشست بررسی مسائل و مشکلات صنعت نیشکر با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برگزار شد.

در این نشست دکتر فتوحی نسبت به رفع موانع تولید در صنعت نیشکر و پرداخت خسارت‌های ناشی از سیلاب تاکید کرد.

در سیلاب فروردین ماه سال ۱۳۹۸، کشت و صنعت‌های توسعه نیشکر از جمله دهخدا و سلمان فارسی به زیر آب رفتند و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال به مزارع نیشکر خسارت وارد شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در ادامه از عملکرد شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ساماندهی وضعیت هفت‌تپه و پرداخت حقوق و مطالبات معوقه کارگران قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه هفت‌تپه در دولت گذشته چالشی بزرگ در خوزستان بود، افزود: با واگذاری این شرکت به مجموعه توانمند توسعه نیشکر، مشکلات مرتفع شد و دولت نیز برای ایجاد رونق تولید در این مجموعه با تمام توان پشتیبانی و حمایت می‌کند.

هفت‌تپه در ریل توسعه قرار گرفته است

در ادامه این مراسم، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گزارشی از وضعیت تولید شکر و صنایع جانبی در کشت و صنعت‌های نیشکری و بازسازی هفت‌تپه ارائه داد.

دکتر عبدعلی ناصری با بیان اینکه خوزستان در تابستان امسال بدترین خشکسالی نیم قرن اخیر را پشت سر گذاشت، گفت: با مدیریت انجام‌شده در بحث مسائل آب، توانستیم تابستان سخت و کم‌آب امسال را پشت سر بگذاریم هرچند که کاهش حجم آورد رودخانه‌ها باعث افزایش شوری آب مورد نیاز برای کشت نیشکر شد.

وی افزود: در سال‌های اخیر مزارع نیشکر با دو ابر بحران سیل و خشکسالی مواجه شدند، اما با تدبیر صورت‌گرفته از جمله بازچرخانی زهاب برای کاهش الگوی مصرف آب توانستیم از این بحران‌ها خارج شویم.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه بر حل مسائل و مشکلات هفت‌تپه با همراهی و همیاری همه ارکان نظام تاکید کرد و بیان داشت که تاکنون توانسته‌ایم همه مطالبات و حقوق‌های معوقه را پرداخت کنیم و شرکت را در ریلی قرار دهیم که تا سه سال آینده به سوددهی برسد.

در پایان این نشست سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بر پرداخت بخشی از خسارت‌های ناشی از سیلاب به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تاکید و قول پیگیری در این زمینه داد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار