از شرق تا غرب خوزستان، غرق در اعتراض به عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان

سمیه غافلی
تاریخ انتشار: شنبه 7 مهر 1397 | 22:12 ب.ظ
از شرق تا غرب خوزستان، غرق در اعتراض به عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان کشاورزنیوز_ از شرق تاغرب خوزستان!

از شرق تا غرب خوزستان، غرق در اعتراض به عملکرد جهاد کشاورزی خوزستان

تبعیض متولیان کشاورزی خوزستان قابل بخشودنی نیست!

اعلام تبعیض مسولان به شهرستان های کشاورزخیز به مرکز

درپی عدم دعوت از تشکلهای صنفی کشاورزی خوزستان در جلسه شورای کشاورزی استان، برخی تشکل ها ودبیران انجمن های صنفی کشاورزی شهرستان ها اعتراض خود را نسبت به تبعیض روا شده به جامعه کشاورزی اعلام کردند!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کشاورز نیوز؛ امیر شریفات رئیس نظام صنفی شهرستان های امیدیه و آغاجری نیز در واکنشی نسبت به نحوه حضور تشکلهای صنفی در جلسه شورای کشاورزی استان گفت: جامعه کشاورزی این دو شهرستان به دنبال چرایی نحوه انتخاب تشکلهای کشاورزی شهرستانها به طور خاص توسط آقای چنگلوایی می باشند.

وی با انتقاد شدید از عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی استان گفت: چنلگوایی باید جوابگوی عملکرد تبعیض آمیز خود در برابر جامعه کشاورزان باشد.
اقدام چنگلوایی برای رسیدگی به بحران کشاورزی شهرستانها جای سوال و تامل دارد.
شریفات تاکید کرد: اقدام وی به ایجاد تفرقه در بین تشکلهای کشاورزی شهرستانها منجر خواهد شد.

 

بوعذار رئیس نظام صنفی کشاورزی شهرستان هویزه؛نیز در واکنشی نسبت به عدم دعوت شهرستانهای بحرانی در بخش کشاورزی به جلسه استانی گفت: با عملکرد نابخشودنی مدیریت کشاورزی استان، حرمت قشر کشاورزان محروم شهرستان هویزه را زیر سوال برده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هویزه به دلیل قرار گرفتن در انتهای رود کرخه و بروز بحران بی آبی ، آتش سوزی احشام و هور العظیم، بایستی توجه ویژه از سوی مدیریت جهاد کشاورزی به این شهرستان شود این در حالی است که چنگلوایی تمایلی به حضور نمایندگان کشاورزان شهرستانهای بحران زده در جلسات کشاورزی استانی ندارد.

وی تاکید کرد:توهین آشکار چنگلوایی به حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت کشاورزی شهرستان هویزه قابل بخشودنی نیست.

به اعتقاد وی عدم دعوت از تشکلهای کشاورزی در جلسه اخیر استانداری تنها با هدف پنهان کاری عملکرد ناموفق مدیریت جهاد کشاورزی است ، تا بیش از این ناکارآمدی این بخش از استان انتقاد و گله نشود.

وی با تاکید بر اینکه تبعیض فاحش جناب چنگلوایی به شهرستانهای بحران زده را به وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهیم کرد،

سیاوش فریدونی، مسئول نظام صنفی کشاورزی شهرستان رامهرمز؛نیز درخصوص اقدام قابل تامل جهاد کشاورزی در پی دعوت از تشکل های کشاورزی درجلسه فوق الذکر ، ضمن انتقاد واعتراض شدید از این اقدام تبعیض آمیز گفت، دلیل انتخاب گزینشی تشکل های صنفی توسط مدیریت جهاد کشاورزی چیست؟

وی افزود: چرا درچنین جلساتی باید از تشکل های صنفی کشاورزی بهبهان دعوت شود اما شهرستان رامهرمز راحذف کنند؟

سیاوش فریدونی با بیان اینکه در ۳ماه گذشته تمام مشکلات وبحران های بخش کشاورزی را به صورت مستند به جناب چنگلوایی گزارش داده ام افزود،
ایشان باعلم به بحران های بخش کشاورزی این شهرستان، چرا تمایلی به حضور تشکل های صنفی این شهرستان در جلسه ی استانی ندارد.

وی با تاکید براینکه انتخاب وحضور تشکل های صنفی در جلسه ی شورای کشاورزی استان براساس روابط و به طور سلیقه ی صورت گرفته افزود: اگر مبنای دعوت جهادکشاورزی از تشکل های شمال استان بود، چگونه بهبهان جزء دعوت شده ها بود و اگر بنای دعوت حوزه ی شرق بوده، چرا شهرستان رامهرمز که جزء این حوزه بوده، درجلسه دعوت نشده است.

وی با انتقاد صریح از عملکرد مدیریت جهاد کشاورزی استان افزود،
چرا از حضور انجمن های صنفی کشاورزی به عنوان نماینده جامعه ی کشاورزان در جلسات استانی خودداری می شود واز ارائه گزارش محرومیت وبحران این بخش جلوگیری می نمایند.

وی با اعلام نگرانی کشاورزان
در پی بروز مشکلات بخش کشاورزی شهرستان رامهرمز گفت؛ در پی اعمال سلیقه در دعوت از کشاورزان برای مطرح نمودن حق وحقوق کشاورزان، استانداری را نیز مقصر میدانیم

وی با بیان اینکه اقتصادمردم رامهرمز، بر پایه کشاورزی می چرخد افزود؛ درحالی که بحران بخش کشاورزی رامهرمز، اقتصاد کشاورزان را تحت شعاع قرار داده، متاسفانه مدیریت جهاد کشاورزی از حضور تشکلهای کشاورزی برای بازگو نمودن، در جلسه استانی جلوگیری نموده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار