قضات شورای حل اختلاف تلاش مضاعفی در جهت صلح و سازش پرونده های ارجاعی داشته باشند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 8 دی 1400 | 08:29 ق.ظ
قضات شورای حل اختلاف تلاش مضاعفی در جهت صلح و سازش پرونده های ارجاعی داشته باشند رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات شورای حل اختلاف ، پرونده های ارجاعی به شورا را با تلاش مضاعف و راهکارهای مناسب ، زمینه جلب رضایت طرفین پرونده را فراهم و آن را منتهی به صلح و سازش کنند.  علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در جلسه رفع موانع و […]

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: قضات شورای حل اختلاف ، پرونده های ارجاعی به شورا را با تلاش مضاعف و راهکارهای مناسب ، زمینه جلب رضایت طرفین پرونده را فراهم و آن را منتهی به صلح و سازش کنند.

 علیرضا باوی معاون قضایی و رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان در جلسه رفع موانع و مشکلات مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز گفت: آمار عملکرد مصالحه پرونده ها در شوراهای حل اختلاف استان ، مطلوب است ولی در برخی موارد نیاز به تلاش بیشتر قضات و اعضای شورای حل اختلاف دارد، که باید در این زمینه با راهکارهای مناسب و رفع موانع ، آمار صلح و سازش پرونده ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

وی افزود: صلح و سازش پیامد های خیلی اثر بخشی در ایجاد امنیت پایدار ، آسایش و آرامش در جامعه دارد که با توجه به رویکرد های مهم جایگزین قضایی از جمله شورای حل اختلاف ، میانجگری ، داوری ، مدل تعالی و ستاد صبر ، می توان از ظرفیت آنها در تحقق پیامدهای صلح و سازش در حل و فصل اختلافات و دعاوی استفاده و بهره برد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان خاطر نشان کرد: بر اساس کارایی و فعالیت گسترده شورای حل اختلاف باید در جهت رفع موانع و مشکلات آن ،گام های موثری برداشته شود و در این زمینه طبق قانون تمامی دستگاه ها و سازمان ها باید از این نهاد مردمی حمایت های مالی و معنوی کنند.

باوی در ادامه بر تسریع در روند رسیدگی به پروند ها در شوراهای حل اختلاف استان تاکید کرد و اظهار داشت: قضات شوراهای حل اختلاف خوزستان ضمن نظارت بر نحوه تشکیل پرونده ها ، در رسیدگی به آنها در کنار دقت، سرعت عمل داشته باشند.

در این جلسه نیز حاضرین به بیان مشکلات مجتمع های شورای حل اختلاف اهواز پرداختند و در این زمینه راهکارهای لازم برای رفع آنها ارائه نمودند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار