۱۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان دُز دوم واکسن را تزریق نکرده‌اند

تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1400 | 11:38 ق.ظ
۱۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال خوزستان دُز دوم واکسن را تزریق نکرده‌اند دبیر شورای سلامت اهواز بر تزریق دُز یادآور واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تاکید کرد و گفت: حدود ۱۷ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان تاکنون واکسن مرحله دوم را تزریق نکرده اند.

دکتر مهران احمدی بلوطکی اظهار داشت: اکنون شرایط استان از نظر بیماری، پایدار و باثبات است لذا از افرادی که هنوز برای دریافت دُز دوم اقدام نکردند انتظار می رود هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی درصد پوشش روزانه واکسیناسیون نوبت اول و دوم در خوزستان را به ترتیب ۰.۱ و ۰.۲ درصد عنوان کرد و گفت: پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۲ سال نیز به ترتیب ۸۲.۷ و ۶۶.۸ درصد است.

دبیر شورای سلامت اهواز گفت: پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون در افراد بالای ۱۸ سال در استان خوزستان نیز به ترتیب ۸۳ و ۷۶.۳ درصد است همچنین پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون در افراد ۱۲ تا ۱۸ سال به ترتیب ۸۱.۱ و ۶۰.۷ درصد می باشد.

وی افزود: پوشش نوبت اول و دوم واکسیناسیون در غرب اهواز ۹۳ و ۷۳ درصد و در شرق اهواز به ترتیب ۹۳ و ۷۶ درصد است که این روند همچنان در حال انجام است.

احمدی بلوطکی گفت: تزریق واکسن در کنار رعایت شیوه نامه های بهداشتی ۲ اصل مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا و به ویژه سویه اُمیکرون است.

وی افزود: تاکنون ۹۱.۹ درصد جمعیت هدف تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی بهبهان یک دُز و ۸۰.۲ درصد هر ۲ دُز را دریافت کردند همچنین ۸۵.۴ درصد جمعیت تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی شوشتر یک دُز و ۶۹ درصد هر ۲ نوبت واکسن را تزریق کرده اند. ۸۳.۵ و ۶۷.۱ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز به ترتیب دُز اول و دوم را دریافت کرده اند.

دبیر شورای سلامت اهواز با بیان اینکه ۸۱.۳ درصد جمعیت هدف تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی دزفول یک دُز و ۷۰.۳ درصد نیز هر ۲ دُز را تزریق کردند گفت:همچنین ۷۵.۴ درصد جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان یک دُز و ۵۴.۶ درصد این جمعیت ۲ نوبت واکسن زده اند.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

تاکنون حدود ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار