۱۰ هزار فوتی در تصادفات رانندگی در ۷ ماه گذشته/ ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است

تاریخ انتشار: شنبه 11 دی 1400 | 11:56 ق.ظ
۱۰ هزار فوتی در تصادفات رانندگی در ۷ ماه گذشته/ ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است، اتوبوس‌ها بیش از ۲۵ سال خدمات رسانی می‌کنند و قطعات نامرغوب و گران هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

سردار سیدکمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: بیش از ۷ میلیون وسیله نقلیه که در کشور تردد دارند مربوط به ناوگان بار و مسافر است و میزان تردد‌ها در سال ۱۴۰۰، ۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ترددی که در کشور ثبت شده حدود ۶۱۶ میلیون فقط مربوط به ناوگان بار و مسافر است. همچنین در بحث تصادفات هم در ۷ ماه اخیر ۱۰ هزار فوتی داشتیم که ۹۸ نفر آن مربوط به اتوبوس‌ها است.

سردار هادیانفر گفت: ۸۵ درصد عامل انسانی تصادفات به عامل انسانی برمی گردد، زیرا دور از چشم پلیس حرکت‌هایی توسط رانندگان رخ می‌دهد که قابل انکار نیست.

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: ۸۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است یعنی بیش از ۲۵ سال خدمات رسانی می کنند و قطعات نامرغوب و گران هم در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: شکستگی شیشه اتوبوس‌ها نقص فنی است که پلیس با آن برخورد می‌کند و هزینه بر است به نظر من زمان کارکرد رانندگان مهم است که دولت باید کمک کند.

سردار هادیانفر گفت: ما ۳ هزار ۲۰۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌ها داریم که آن‌ها با هزینه‌های کم قابل برطرف شدن هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار