سویه اُمیکرون قطعا در خوزستان وجود دارد

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 دی 1400 | 08:40 ق.ظ
سویه اُمیکرون قطعا در خوزستان وجود دارد سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با بیان اینکه روزانه درصد خاصی از تست افراد مثبت مبتلا به کرونا در خوزستان بررسی می شود گفت: هر چند در این آزمایش ها موردی از اُمیکرون مشاهده نشده است اما قطعا می توان گفت سویه اُمیکرون در خوزستان وجود دارد.

دکتر محمدحسین سرمست روز شنبه در نشست ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار داشت: روند بیماری کووید ۱۹ در این استان و تست های انجام شده همچنان کاهشی بوده به گونه ای که در ۲ هفته قبل ۹۰۰ تست کرونا انجام شد ولی در هفته گذشته این رقم به ۷۵۰ مورد کاهش یافت.

وی افزود: موارد بیماری کووید ۱۹ در خوزستان در هفته منتهی به ۱۰ دی ماه نسبت به هفته قبل از آن ۲۱.۶ کاهش یافته همچنین موارد بستری و فوت به ترتیب صفر و ۲۲.۲ درصد کاهشی بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه میزان روزانه موارد مثبت کرونا در هفته گذشته در این استان بین ۱۵ تا ۲۵ مورد بود افزود: همچنین تعداد موارد روزانه بستری پنج مورد بوده و روند بستری در آی سی یو نیز کاهشی بوده است.

وی میزان روزانه فوت ناشی از کرونا در خوزستان را در هفته گذشته بین صفر تا ۲ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: این رقم نسبت به هفته گذشته تغییر چندانی نکرده است اما همچنان از مردم تقاضا داریم دچار ساده انگاری نشوند و وضعیت آبی استان را شکننده فرض کنند.

سرمست گفت: تعداد موارد ابتلا به اُمیکرون در کشور از پنج نفر به ۴۳ نفر افزایش یافته است لذا از هم استانی ها درخواست داریم از سفر به برخی استان های کشور پرهیز کنند.

وی افزود: تاکنون ۸۳ درصد جمعیت افراد بالای ۱۲ سال خوزستان یک دُز و ۶۷ درصد هر ۲ دُز را تزریق کردند اما وضعیت واکسیناسیون در شهرستان های دشت آزادگان، شادگان و کارون مطلوب نیست و باید چاره ای برای این موضوع اندیشید.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز به کوتاهی پرسنل بهداشت در انجام واکسیناسیون نیز اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی پرسنل در امر واکسیناسیون در استان دارای ضعف باشند که این مشکل باید برطرف شود.

وی با بیان اینکه استقبال از دُز سوم واکسیناسیون در شهرهای اهواز، دزفول، اندیمشک و مسجدسلیمان خوب است گفت: پوشش نوبت سوم واکسن در هفته گذشته ۱۰.۵ درصد بود در حالی که ۲ هفته قبل این میران ۶ درصد بود.

سرمست از مدیران برخی دستگاه های اجرایی استان خوزستان به خاطر عدم تزریق نوبت سوم واکسن انتقاد کرد و گفت: از مدیران دستگاه های اجرایی انتظار می رود علاوه بر انجام واکسیناسیون ، کارکنان خود را نیز به این امر تشویق کنند.

در حال حاضر تمام شهرهای خوزستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند همچنین بیش از ۶ میلیون دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار