بالا رفتن دلالان از دیوار کوتاه سیمان

تاریخ انتشار: یکشنبه 12 دی 1400 | 09:53 ق.ظ
بالا رفتن دلالان از دیوار کوتاه سیمان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شبکه دلالی در بخش سیمان ایجاد شده که برخی با تناژ بالا سیمان را خریداری و انبار می‌کنند.
 امیر حسین نظری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: شبکه دلالی در بخش سیمان ایجاد شده که برخی با تناژ بالا سیمان را خریداری و انبار می‌کنند و این موضوع باعث شده تا قیمت این کالا در بازار دچار نوسان شود.

او گفت: متاسفانه به دلیل عرضه این کالا در بورس امکان نظارت بر خرید و فروش آن وجود ندارد و قیمت هر کیسه سیمان در بازار خوزستان ۴۶۰ هزار ریال به فروش می‌رسد.

نظری گفت: فرمانداران خوزستان بر انبارهای موجود در شهرستان‌ها و دپوی کالاها نظارت داشته باشند و حتما موجودی انبارها را در سامانه جامع ثبت کنند تا رصد کالاها بهتر انجام شود.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان بر استفاده از نیروی بسیج برای نظارت هر چه بیشتر بر بازار تاکید کرد و گفت: کالاها در شبکه توزیع، بر اساس میزان ثبت کالاها در سامانه جامع انبارها عرضه می‌شوند به همین منظور صحت و دقت در ثبت کالاهای موجود در انبارهای استان بسیار مهم است.

این مقام مسئول گفت: مشکلی در بحث تامین کالای اساسی نداریم و هم اکنون مرغ به عنوان یک کالای پر مصرف زیر قیمت مصوب توزیع می شود، اما در بخش تخم مرغ افزایش قیمت داشتیم و باید وزارت جهاد کشاورزی سهمیه این کالا را به خوزستان اختصاص دهد.

نرخ مصوب سیمان کیسه‌ای ۳۶۰ هزار ریال است که با عرضه این کالا در بورس به درخواست تولید کنندگان این کالا قیمت سیمان در ماه های اخیر نوسان زیادی داشته است.

ذخیره ۵۸۰ هزار تن کالا در  بندر امام 

امید جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان نیز گفت: موجودی کالای اساسی خاص مصرف خوزستان ۱۶۰ هزار تن است که شامل ۸۰ هزار تن گندم، ۵۰ هزار تن شکر و ۳۰ هزار تن برنج است.

او گفت: ۵۸۰ هزار تن موجودی کالا در بندر امام(ره) است که از این میزان ۴۴۷ هزار تن گندم، ۴۰ هزار تن شکر و ۸۵ هزار روغن وارداتی است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار